Finalitzen les obres del tram 4 de l’Avinguda Barcelona i Avinguda de València, que han costat 166.214,66 €. L’actuació dona continuïtat a la transformació de la carretera en una avinguda pacificada.
L’AMB finalitza la reurbanització del tram 4 de l’antiga N-340 a Molins de Rei amb l’estratègia de convertir aquesta carretera en una avinguda metropolitana. Els objectius principals de la intervenció són els següents:
- Millorar l’accessibilitat, seguretat i el confort per als vianants
- Compatibilitzar els usos presents de l’espai públic (circulació de busos, ús cívic, càrrega i descàrrega, etc…)
- Millorar l’eficiència de les xarxes de serveis urbans obsoletes (electricitat, gas, aigua…)
- Augmentar la superfície de verd urbà per millorar la qualitat ambiental de la zona
- Impulsar la mobilitat sostenible i convertir una antiga carretera molt segregada en una via verda pacificada i amable per als ciutadans
- Aproximar els edificis i els veïns que es trobaven separats per aquesta infraestructura
Les obres, que han durat 7 mesos, suposen una inversió de 1.166.214,66 €, finançada per l’AMB i l’Ajuntament de Molins de Rei.
Les principals actuacions que s’han portat a terme són les següents:
- Pavimentació de les voreres amb peces de formigó, combinant diferents colors i col·locació d’aglomerat asfàltic adequat a la calçada.
- Ampliació de les voreres per millorar i potenciar la mobilitat a peu, amb 4,50 metres d’ample adaptat a les característiques de cada tram.
- Construcció d’una franja de servei a la calçada al costat muntanya de 2,20 m d’ample que tindrà multitud de funcions (càrrega i descàrrega, zona blava, reserves d’aparcament específiques i per a motocicletes, contenidors d’escombraries i parada de taxis)
- Col·locació de llocs d’estada per als vianants
- Nova plantació d’arbrat de fulla caduca per tal de generar ombra a l’estiu i deixar passar el sol a l’hivern. S’han utilitzat espècies diverses adaptades a un clima continental, amb tolerància a la calor i a la sequera, i per afavorir la biodiversitat.
- Instal·lació de nou mobiliari urbà (papereres, bancs, jardineres-banc, font, enllumenat…) i reubicació de mobiliari existent (contenidors i parquímetre)
El pas final per enllestir aquesta transformació integral de l’eix urbà és la realització del tram 5