FacebookTwitterYouTubeInstagramMail
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Ajuntament

  • Seu electrònica
  • Com s’organitza l’Ajuntament?
  • Legislació, normativa, documentació i estadístiques
  • Informació econòmico-financera
  • Comunicació i premsa
  • Govern obert i transparència
  • Oferta Pública d’Ocupació
  • Subvencions
  • Contacta amb l’Ajuntament
  • Calendari festius
  • Bústia ètica i de bon govern
  • PAM – Pla d’Actuació Municipal 2023-2027
  • Agenda Urbana 2030 de Molins de Rei

No pots trobar el què busques?

Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Pàgines visitades

Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.

Home / Quines obres requereixen comunicació a l’Ajuntament?

Quines obres requereixen comunicació a l’Ajuntament?

Vols saber quines obres són comunicació prèvia?

Estan subjectes a la comunicació prèvia els actes següents:

  • Les construccions i instal·lacions de nova planta, i les obres d’ampliació, reforma, modificació, rehabilitació o demolició total o parcial de construccions i instal·lacions existents que, d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació, no requereixen l’elaboració d’un projecte tècnic.
  • La primera utilització i ocupació dels edificis.
  • El canvi d’ús dels edificis i les instal·lacions, excepte a ús residencial.
  • La construcció o la instal·lació de murs i tanques.
  • La col·locació de cartells i tanques de propaganda visibles des de la via pública.
  • La formalització d’operacions jurídiques que, sense constituir o modificar un règim de propietat horitzontal, simple o complexa, comporten un increment del nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent respecte dels autoritzats en una llicència urbanística
  • Els actes subjectes a intervenció que es duguin a terme en sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat i que estiguin emparats en un projecte d’actuació específica o en un pla urbanístic que ordeni amb el mateix detall els terrenys afectats, sempre que no requereixin l’elaboració d’un projecte tècnic d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació.
  • Les instal·lacions de producció d’energia elèctrica mitjançant panells solars fotovoltaics en els termes següents:
  1. Sobre la coberta de les edificacions i altres construccions auxiliars d’aquestes, incloses les pèrgoles dels aparcaments de vehicles, quan les instal·lacions no superin el metre d’alçada des de la coberta plana o, en cas de coberta inclinada, quan els captadors o els panells s’hi ubiquin adossats en paral·lel.
  2. Als espais de les parcel·les en sòl urbà, no ocupats per les edificacions i altres construccions auxiliars d’aquestes, quan les instal·lacions es destinin a reduir la demanda energètica de l’edificació i no superin el metre d’alçada des de la rasant del sòl ni comportin una ocupació de la parcel·la superior al 25% de la seva superfície no edificable.
  • La instal·lació de grues torre dins el solar.

Els actes anteriors i que estiguin dins dels supòsits descrits a continuació, seran un acte sotmès a llicència:

  • Si les obres es realitzen en un bé sotmès a un règim de protecció patrimonial cultural o urbanística.
  • Els usos i les obres provisionals.
  • Si les obres es realitzen en sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat, excepte si estan emparats en un projecte d’actuació específica o en un pla urbanístic i que ordeni amb el mateix detall els terrenys afectats, sempre que no requereixin l’elaboració d’un projecte tècnic d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació.

Tramitació:

Per realitzar el tràmit és necessari tenir la referència cadastral d’on es vol realitzar les obres. La referència cadastral la pots obtenir a través del web Seu Electrònica del Cadastre (http://www.sedecatastro.gob.es/), clicant sobre el mapa.

– Tramitació electrònica:

Per iniciar Tramitació Electrònica, heu de fer clic a Tramitació Registre Electrònic. S’obrirà un formulari electrònic que haureu d’emplenar i enviar, adjuntant la documentació indicada en l’apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, segons actuació a realitzar.

Un cop presentada la comunicació rebreu a l’adreça de correu electrònic que heu consignat la carta de pagament de la liquidació corresponent que us farà arribar l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, d’acord amb les Ordenances Fiscals d’aplicació.

Fins no haver justificat el pagament de la liquidació corresponent presentant una còpia mitjançant una sol·licitud general , no continua la tramitació de l’expedient pel que no es resta habilitat per dur a terme les obres.

Un cop presentada tota la documentació requerida, la comunicació prèvia és efectiva pel què permet l’execució de les obres dins el terminis declarats en la comunicació.

La revisió per part dels Serveis Tècnics, referent al compliment en matèria urbanística, es realitza posteriorment pel què no s’emet cap escrit d’autorització d’obres. Només es posaran en contacte amb el titular de la comunicació prèvia si es detecta alguna deficiència per part del Serveis Tècnics.

– Tramitació presencial:

Oficina d’Atenció Ciutadana, OAC, (carrer Rubió i Ors, 2-4, tel. 936803340)

 Demanar cita prèvia

Haureu de portar la documentació indicada en l’apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR. En l’apartat MODELS A PRESENTAR podeu descarregar-vos l’imprès de comunicació prèvia d’obres. 

Un cop feta la comunicació amb la documentació requerida, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà us emetrà la carta de pagament de la liquidació corresponent, d’acord amb les Ordenances Fiscals d’aplicació.

Fins no haver justificat el pagament de la liquidació corresponent presentant una còpia mitjançant una sol·licitud general, no continua la tramitació de l’expedient pel que no es resta habilitat per dur a terme les obres.

Un cop presentada tota la documentació requerida, la comunicació prèvia és efectiva pel què permet l’execució de les obres dins el terminis declarats en la comunicació.

La revisió per part dels Serveis Tècnics, referent al compliment en matèria urbanística, es realitza posteriorment pel què no s’emet cap escrit d’autorització d’obres. Només es posaran en contacte amb el titular de la comunicació prèvia si es detecta alguna deficiència per part del Serveis Tècnics.

Consideracions importants a tenir en compte:

L’edifici o construcció no pot tenir cap mena de protecció patrimonial, cultural, arqueològica o urbanística. Ha d’estar en sòl urbà consolidat per considerar la intervenció com a comunicació prèvia, en cas contrari cal seguir el tràmit de llicència descrit en l’apartat Quines obres requereixen llicència?. Si vols saber si el teu habitatge no té cap afectació, consulta-ho a través del  Planejament urbanístic, del visor de patrimoni, als Serveis Tècnics o demana hora amb un tècnic municipal a l’OAC.

Consulta si té cap mena de protecció referent al Pla Especial de Patrimoni Històric i Arquitectònic (PEPHA), atès que afecta a gran part del municipi. Cal saber que el règim d’intervenció (comunicació prèvia o llicència) varia en funció de l’emplaçament on es vol fer l’obra i de la classe de treballs que s’hagin de realitzar.

Pots comprovar si té cap afectació en l’apartat Vols saber si un edifici està integrat amb alguna protecció urbanística, d’acord amb el Pla Especial de Patrimoni Històric i Arquitectònic (PEPHA) i condiciona el tipus de permís?

Si per realitzar els treballs cal ocupar la via pública, cal sol·licitar el permís corresponent amb un tràmit independent. Qualsevol consulta sobre la tramitació referent a l’ocupació de la via pública cal adreçar-se al Negociat de Mobilitat, negociat responsable de gestionar l’ocupació.

Caldrà assegurar la no afectació de la nidificació de les espècies protegides que nidifiquen o es refugien en edificis, per tal de donar compliment del Decret Legislatiu 2/2008, de 15 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals i llei de biodiversitat 42/20107 (l’article 334 del Codi Penal, tipifica i sanciona delictes relatius a la protecció de la fauna silvestre). No es pot dur a terme cap intervenció que pugui afectar ni destruir cap lloc de nidificació o refugi (els nius i refugis també estan protegits fora de l’època de cria i encara que no estigui ocupats). En cas que sigui necessari fer-ho caldrà sol·licitar una autorització excepcional als Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya abans d’iniciar qualsevol actuació.

Documentació que cal aportar:

  1. Documentació general
    • Pressupost de l’obra
    • Fotografies de la zona on es realitzaran les obres
    • Autorització d’actuació mitjançant representant (model EDI-02)
    • Justificant pagament liquidació de la taxa i ICIO corresponent, si s’escau.
  2. Documentació per obres que necessitin bastida a partir de la planta baixa i dues plantes pis
    • Assumeix tècnic de la bastida, si s’escau.
  3. Documentació per substitució de missatge publicitari
    • Justificant del compliment de la normativa lingüística, validat pel Servei Local de Català, si s’escau (model EDI-03)
  4. Documentació per col·locació d’un nou rètol
    • Justificant del compliment de la normativa lingüística, validat pel Servei Local de Català, si s’escau (model EDI-03)
    • Croquis acotat amb la situació de l’element publicitari a col·locar o aportar la fitxa tipus del croquis (model ELP-01, ELP-02, ELP-03)
  5. Documentació per reformes amb canvis de distribució, desenvolupament d’activitats, canvi d’ús (excepte residencial o característic), afectació a elements estructurals i supressió de barreres arquitectòniques
    • Projecte emès per tècnic competent, justificant la normativa d’aplicació (format PDF i signat electrònicament per tècnic competent)
    • Declaració de coincidència entre el suport electrònic i el suport paper (model EDI-05), únicament en cas de presentar el projecte en format paper
    • Assumeix del tècnic o declaració responsable d’assumpció d’obres per part del tècnic, si s’escau (model EDI-09)
    • Declaració responsable de tècnic competent signat electrònicament per tècnic competent (model EDI-09), únicament en cas de que la documentació no estigui visada
    • Justificant del dipòsit de fiances per garantir el correcte estat dels elements d’urbanització (170€) i el destí dels residus de construcció (150€) En el cas del dipòsit de fiança per residus de construcció també s’admet aportar document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir la correcta destinació dels residus separats per tipus; en el document hi ha de constar el codi de gestor, domicili obra, import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió. (Un cop finalitzada l’obra, cal sol·licitar amb instància normalitzada el retorn de les fiances adjuntant justificant del correcte destí dels residus).
  6. Documentació per instal·lació de plaques solars
    • Projecte emès per tècnic competent, justificant la normativa d’aplicació (format PDF i signat electrònicament per tècnic competent). El projecte ha d’incloure que s’ha comprovat l’adequada solidesa de l’edificació on es col·locarà la instal·lació
    • Declaració de coincidència entre el suport electrònic i el suport paper (model EDI-05), únicament en cas de presentar el projecte en format paper
    • Assumeix del tècnic o declaració responsable d’assumpció d’obres per part del tècnic, si s’escau (model EDI-09)
    • Declaració responsable de tècnic competent, únicament en cas de que la documentació no estigui visada (model EDI-09)

 

Models a presentar:

  • Model d’instància de comunicació prèvia
  • Model d’instància de comunicació prèvia_plaques solars
  • Model d’instància de comunicació prèvia_grues torre
  • Model d’autorització del representant
  • Model imprès de normalització lingüística del rètol
  • Full d’informació normalització lingüística rètol
  • Croquis del rètol de la façana
  • Croquis del rètol bandera de la façana
  • Croquis tendal de la façana
  • Model de declaració de coincidència del suport electrònic amb documents en paper
  • Model de declaració del tècnic responsable
  • Model de declaració del tècnic responsable en matèria d’incendis

On presentar-ho

Tramitació Registre Electrònic 

Tramitració Presencial  

 

Últimes notícies

  • Els horaris dels equipaments municipals durant l’agost 5 d'agost de 2025
  • El ple aprova una subvenció a l’Associació d’Empresaris i Propietaris Polígon Industrial el Pla per a la redacció d’un nou planejament urbanístic al polígon 1 d'agost de 2025
  • Buhos actuarà en la pròxima Festa Major de Sant Miquel 31 de juliol de 2025
  • El Concurs Literàri Mercè Rodoreda celebra 27 edicions donant veu a escriptores 30 de juliol de 2025
  • Del 29 de juliol al final d’agost, treballs de millora al Parc Llobregat 29 de juliol de 2025

Categories notícies

  • Activitat econòmica
  • Actualitat
  • Ajuntament
  • Coronavirus SARS-CoV2
  • Covid19 – Àmbit Econòmic
  • Covid19- Àmbit de les persones
  • Covid19- Àmbit sanitari
  • Educació i cultura
  • Esports
  • Festa Major
  • Formació
  • Habitatge
  • Informació de servei
  • Joventut i infància
  • Medi ambient
  • Mobilitat
  • Ocupació
  • Patrimoni
  • Salut
  • Seguretat
  • Trencaclosques
  • Uncategorized @ca
  • Via Pública

Compartiu aquest contingut

Whatsapp share
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de Cookies
  • Protecció de dades
  • Contactar
  • Ajudan’s a millorar el web
© 2020 Ajuntament de Molins de Rei |
Pl. Catalunya, 1 |
08750 Molins de Rei |
Tel 93 680 33 40

Whatsapp de l'Ajuntament