FacebookTwitterYouTubeInstagramMail
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei
Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Ajuntament

  • Seu electrònica
  • Com s’organitza l’Ajuntament?
  • Legislació, normativa, documentació i estadístiques
  • Informació econòmico-financera
  • Comunicació i premsa
  • Govern obert i transparència
  • Oferta Pública d’Ocupació
  • Subvencions
  • Contacta amb l’Ajuntament
  • Calendari festius
  • Bústia ètica i de bon govern
  • PAM – Pla d’Actuació Municipal 2023-2027
  • Agenda Urbana 2030 de Molins de Rei

No pots trobar el què busques?

Ajuntament de Molins de Rei Ajuntament de Molins de Rei

Pàgines visitades

Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.

Home / Quines obres requereixen comunicació a l’Ajuntament?

Quines obres requereixen comunicació a l’Ajuntament?

Vols saber quines obres són comunicació prèvia?

Estan subjectes a la comunicació prèvia els actes següents:

  • Les construccions i instal·lacions de nova planta, i les obres d’ampliació, reforma, modificació, rehabilitació o demolició total o parcial de construccions i instal·lacions existents que, d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació, no requereixen l’elaboració d’un projecte tècnic.
  • La primera utilització i ocupació dels edificis.
  • El canvi d’ús dels edificis i les instal·lacions, excepte a ús residencial.
  • La construcció o la instal·lació de murs i tanques.
  • La col·locació de cartells i tanques de propaganda visibles des de la via pública.
  • La formalització d’operacions jurídiques que, sense constituir o modificar un règim de propietat horitzontal, simple o complexa, comporten un increment del nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent respecte dels autoritzats en una llicència urbanística
  • Els actes subjectes a intervenció que es duguin a terme en sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat i que estiguin emparats en un projecte d’actuació específica o en un pla urbanístic que ordeni amb el mateix detall els terrenys afectats, sempre que no requereixin l’elaboració d’un projecte tècnic d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació.
  • Les instal·lacions de producció d’energia elèctrica mitjançant panells solars fotovoltaics en els termes següents:
    1. Sobre la coberta de les edificacions i altres construccions auxiliars d’aquestes, incloses les pèrgoles dels aparcaments de vehicles, quan les instal·lacions no superin el metre d’alçada des de la coberta plana o, en cas de coberta inclinada, quan els captadors o els panells s’hi ubiquin adossats en paral·lel.
    2. Als espais de les parcel·les en sòl urbà, no ocupats per les edificacions i altres construccions auxiliars d’aquestes, quan les instal·lacions es destinin a reduir la demanda energètica de l’edificació i no superin el metre d’alçada des de la rasant del sòl ni comportin una ocupació de la parcel·la superior al 25% de la seva superfície no edificable.
  • La instal·lació de grues torre dins el solar.

Els actes anteriors i que estiguin dins dels supòsits descrits a continuació, seran un acte sotmès a llicència:

  • Si les obres es realitzen en un bé sotmès a un règim de protecció patrimonial cultural o urbanística.
  • Els usos i les obres provisionals.
  • Si les obres es realitzen en sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat, excepte si estan emparats en un projecte d’actuació específica o en un pla urbanístic i que ordeni amb el mateix detall els terrenys afectats, sempre que no requereixin l’elaboració d’un projecte tècnic d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació.

Tramitació:

Cal comunicar les obres a realitzar a l’Ajuntament mitjançant el formulari de comunicació prèvia i adjuntar la documentació que s’especifica en el formulari.

Per realitzar el tràmit és necessari tenir la referència cadastral d’on es vol realitzar les obres. La referència cadastral la pots obtenir a través del web Seu Electrònica del Cadastre (http://www.sedecatastro.gob.es/), clicant sobre el mapa.

Cal presentar-se la documentació per Registre d’Entrada, ja sigui electrònicament seguint el següent enllaç Instància genèrica o presencialment a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, OAC, (carrer Rubió i Ors, 2-4, tel. 936803340).

Un cop feta la comunicació amb la documentació requerida, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà us farà arribar la carta de pagament de la liquidació corresponent, d’acord amb les Ordenances Fiscals d’aplicació.

Fins no haver justificat el pagament de la liquidació corresponent presentant una còpia i haver presentat el formulari normalitzat Model d’instància de comunicació prèvia adjuntant la documentació que es descriu en el mateix per Registre d’Entrada, no continua la tramitació de l’expedient pel que no es resta habilitat per dur a terme les obres.

Un cop presentada tota la documentació requerida, la comunicació prèvia és efectiva pel què permet l’execució de les obres dins el terminis declarats en la comunicació.

La revisió per part dels Serveis Tècnics, referent al compliment en matèria urbanística, es realitza posteriorment pel què no s’emet cap escrit d’autorització d’obres. Només es posaran en contacte amb el titular de la comunicació prèvia si es detecta alguna deficiència per part del Serveis Tècnics.

 

Consideracions importants a tenir en compte:

L’edifici o construcció no pot tenir cap mena de protecció patrimonial, cultural, arqueològica o urbanística. Ha d’estar en sòl urbà consolidat per considerar la intervenció com a comunicació prèvia, en cas contrari cal seguir el tràmit de llicència descrit en l’apartat Quines obres requereixen llicència?. Si vols saber si el teu habitatge no té cap afectació, consulta-ho a través del  Planejament urbanístic, del visor de patrimoni, als Serveis Tècnics o demana hora amb un tècnic municipal a l’OAC.

Consulta si té cap mena de protecció referent al Pla Especial de Patrimoni Històric i Arquitectònic (PEPHA), atès que afecta a gran part del municipi. Cal saber que el règim d’intervenció (comunicació prèvia o llicència) varia en funció de l’emplaçament on es vol fer l’obra i de la classe de treballs que s’hagin de realitzar.

Pots comprovar si té cap afectació en l’apartat Vols saber si un edifici està integrat amb alguna protecció urbanística, d’acord amb el Pla Especial de Patrimoni Històric i Arquitectònic (PEPHA) i condiciona el tipus de permís?

Si per realitzar els treballs cal ocupar la via pública, cal sol·licitar el permís corresponent amb un tràmit independent. Qualsevol consulta sobre la tramitació referent a l’ocupació de la via pública cal adreçar-se al Negociat de Mobilitat, negociat responsable de gestionar l’ocupació.

Caldrà assegurar la no afectació de la nidificació de les espècies protegides que nidifiquen o es refugien en edificis, per tal de donar compliment del Decret Legislatiu 2/2008, de 15 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals i llei de biodiversitat 42/20107 (l’article 334 del Codi Penal, tipifica i sanciona delictes relatius a la protecció de la fauna silvestre). No es pot dur a terme cap intervenció que pugui afectar ni destruir cap lloc de nidificació o refugi (els nius i refugis també estan protegits fora de l’època de cria i encara que no estigui ocupats). En cas que sigui necessari fer-ho caldrà sol·licitar una autorització excepcional als Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya abans d’iniciar qualsevol actuació.

Models a presentar:

  • Model de comunicació prèvia
  • Model de comunicació prèvia – Plaques fotovoltaiques
  • Model de comunicació prèvia – Grues torre
  • Model d’autorització del representant
  • Model imprès de normalització lingüística del rètol
  • Full d’informació normalització lingüística rètol
  • Croquis del rètol de la façana
  • Croquis del rètol bandera de la façana
  • Croquis tendal de la façana
  • Model de declaració de coincidència del suport electrònic amb documents en paper
  • Model de declaració del tècnic responsable
  • Model de declaració del tècnic responsable en matèria d’incendis

On presentar-ho?

Presencialment:

A l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Molins de Rei

Per internet:

Instància genèrica (requereix signatura electrònica)

Últimes notícies

  • L’aula d’estudi del Molí Jove supera els 5.000 usos 2 de juny de 2025
  • L’Ajuntament de Molins de Rei llança una enquesta ciutadana sobre habitatge 27 de maig de 2025
  • El Ple municipal aprova per unanimitat el projecte del nou poliesportiu Pont de la Cadena 27 de maig de 2025
  • La Guàrdia Urbana deté quatre persones per robatori a l’interior d’una obra 23 de maig de 2025
  • Dimarts 27 de maig, tall d’accés cruïlla c/ Roseta Canalias i c/ Parcers 23 de maig de 2025

Categories notícies

  • Activitat econòmica
  • Actualitat
  • Ajuntament
  • Coronavirus SARS-CoV2
  • Covid19 – Àmbit Econòmic
  • Covid19- Àmbit de les persones
  • Covid19- Àmbit sanitari
  • Educació i cultura
  • Esports
  • Festa Major
  • Formació
  • Habitatge
  • Informació de servei
  • Joventut i infància
  • Medi ambient
  • Mobilitat
  • Ocupació
  • Patrimoni
  • Salut
  • Seguretat
  • Trencaclosques
  • Uncategorized @ca
  • Via Pública

Compartiu aquest contingut

Whatsapp share
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de Cookies
  • Protecció de dades
  • Contactar
  • Ajudan’s a millorar el web
© 2020 Ajuntament de Molins de Rei |
Pl. Catalunya, 1 |
08750 Molins de Rei |
Tel 93 680 33 40

Whatsapp de l'Ajuntament