Les comunicacions adreçades al canal intern d’alertes, per poder ser preses en consideració i admeses, han de complir els requisits següents:
- Estar dins l’àmbit d’aplicació del Reglament de funcionament del canal intern d’alertes, que inclou el que estableix la Llei 2/2023, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
- Descriure, de la manera més detallada possible, les circumstàncies que facilitin la identificació de la conducta.
- Proporcionar tota la documentació i informació disponible sobre la situació que es comunica, o indicis objectius per obtenir les proves, sense que es puguin endegar actuacions fonamentades només en opinions.
- Tenir una certesa raonable de la informació que es trasllada, que ha de tenir especial transcendència per a la integritat del sector públic municipal.
- Estar fonamentades i ser certes.
Si les comunicacions estan mancades de fonament o són notòriament falses, no s’admetran.
Les comunicacions no comporten, en cap cas, la formulació d’un recurs administratiu, ni l’exercici de qualsevol acció o reclamació a la qual tinguin dret les persones que les formulen.