L’òrgan gestor del canal intern d’alertes actua amb independència funcional i no està sotmès a ordres jeràrquiques que en condicionin l’actuació, especialment pel que fa al manteniment de la confidencialitat dels denunciants.
L’òrgan gestor disposa de cinc dies hàbils per confirmar la recepció de la comunicació. Si la comunicació compleix els requisits i es constata la versemblança de la denúncia, l’òrgan gestor la derivarà a la Secretaria de l’Ajuntament de Molins de Rei. La persona que hagi fet l’alerta haurà de rebre una resposta en un termini màxim de tres mesos, prorrogable en funció de la complexitat de la investigació.
Un cop fetes les tasques de comprovació procedents, es formularà una proposta d’acord amb l’òrgan decisori, la qual podrà contenir una o diverses de les possibles actuacions:
- La formulació de recomanacions i mesures de millora en la gestió pública que consideri adequades.
- La derivació de l’expedient a l’òrgan competent, la proposta d’incoació d’expedients administratius per restaurar la legalitat alterada o per a l’adopció de mesures sancionadores o disciplinàries.
- La comunicació a la fiscalia de les conductes que puguin ser constitutives d’il·lícit penal.
- L’arxivament de les comprovacions quan en resulti acreditada la manca de vulneració de l’ordenament jurídic o dels principis i regles ètics i de bon govern.
- La suspensió de les comprovacions quan es tingui coneixement que s’està tramitant un expedient disciplinari o judicial previ.
Per conèixer amb més detall les normes de funcionament d’aquest canal de comunicació, podeu consultar
El canal intern d’alertes de l’Ajuntament de Molins de Rei és un canal només per comunicar fets relacionats amb males pràctiques a l’Ajuntament de Molins de Rei, no per formular queixes, consultes o suggeriments. Per a queixes i suggeriments, l’Ajuntament posa a l’abast de la ciutadania altres canals de comunicació.