L’Ajuntament de Molins de Rei posa en funcionament un telèfon d’emergències i un correu electrònic per posar a disposició a la ciutadania tota la informació útil sobre habitatge: l’assessorament jurídic, mediació en contractes, ajudes disponibles… unificant les mesures de suport que l’Estat, de la Generalitat i locals en matèria de lloguer i hipoteques, arrel de l’entrada en vigor del REIAL DECRET LLEI 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19.
L’objectiu és oferir informació sobre les mesures que vagin apareixent per part de les diferent administracions competents en relació a la matèria.
Atenció a persones afectades
L’Oficina habilitarà un telèfon d’emergències i correu electrònic específic per què la ciutadania es pugui posar en contacte per poder oferir-les-hi els serveis d’assessorament, mediació de contractes de lloguer, ja siguin de la borsa de mediació o entre particulars, i informació per ser beneficiaries d’ajudes al pagament de lloguer, avals o microcrèdits. Un cop que la Generalitat de Catalunya, mitjançant l’Agència de l’Habitatge, estableixi el procediment per les línees d’ajuts, l’Oficina d’habitatge tramitarà els expedients a les persones que puguin ser sol·licitants.
L’horari d’atenció al públic serà el següent:
– Dilluns a divendres 9,30-14 el tel. 93 680 37 39.
Per a assegurar la qualitat de la resposta, es recomana utilitzar el correu electrònic específic habitatgecovid@molinsderei.cat
El servei s’ofereix a partir de la col·laboració de l’Oficina d’Habitatge amb el Servei d’Atenció de serveis socials i l’Oficina d’atenció ciutadana.
En què et podem ajudar:
Tinc problemes per fer front al lloguer
- Estudiem la teva situació per assessorar-te de totes les opcions disponibles i t’ajudem a mediar amb el propietari o gran tenidor per poder acollir-te a les mesures adoptades el Real Decret Llei 11/2020 consistents en una moratòria o una condonació del 50% durant 4 mesos.
- Et facilitem models d’acords per poder deixar per escrit les mesures adoptades.
- Informació de les condicions per accedir a les ajudes que s’estableixen en el mateix RDL i Ordre TMA/336/2020, de 9 d’abril, per la que substitueix i modifica els programes d’ajuda del Pla Estatal de Vivienda 2018-2021. S’ha de tenir en compte que serà l’Agència de l’Habitatge de Catalunya qui articularà les condicions i requisits d’aquestes ajudes i actualment no hi ha cap convocatòria oberta, en el moment que s’estableixin les condiciones es publicarà a la pàgina web de l’Ajuntament.
El meu contracte finalitza que puc fer?
- T’ajudem a sol·licitar una pròrroga extraordinària de 6 mesos per aquells contractes de lloguer de l’habitatge habitual que finalitzin entre el dia 2 d’abril de 2020 i el dia en que hagin transcorregut 2 mesos des de que es posi fi a l’estat d’alarma. És d’obligat compliment pel propietari sota petició de l’arrendatari.
Tinc problemes per pagar la hipoteca
- Assessorament i derivació al servei d’Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per ajudar-te als tràmits necessaris per sol·licitar una moratòria hipotecària establerta en el Reial Decret Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19.
Tinc un desnonament o un llançament previst
- Suspensió de procediment de desnonament i dels llançaments en cas de llars vulnerables sense alternativa habitacional durant un termini màxim de 6 mesos des del dia 2 d’abril de 2020, data de l’entrada en vigor del Reial decret llei 11/2020, de 31 de març.
Soc propietari i no em paguen el lloguer…
- Assessorament i mediació per aplicar les mesures més convenients per ambdues parts i que tinguin el menor impacte possible.
- Et facilitem models d’acords per poder deixar per escrit les mesures adoptades.
Enllaços d’interès de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya