Abans de començar les obres, cal que comprovis si el local té cap mena de protecció referent al Pla Especial de Patrimoni Històric i Arquitectònic (PEPHA), atès que afecta a gran part del municipi. Cal saber que el règim d’intervenció (comunicació prèvia o llicència) varia en funció de l’emplaçament on es vol fer l’obra i de la classe de treballs que s’hagin de realitzar.
Pots comprovar quin règim d’intervenció li correspon en l’apartat Vols saber si un edifici està integrat amb alguna protecció urbanística, d’acord amb el Pla Especial de Patrimoni Històric i Arquitectònic (PEPHA) i condiciona el tipus de permís?
Un cop tinguis la confirmació que l’actuació que vols realitzar no afecta a cap element catalogat i les obres a realitzar es troben dins els supòsit de comunicació prèvia, cal que ho comuniquis a l’Ajuntament mitjançant el formulari de comunicació prèvia i adjuntis la documentació que s’especifica en el formulari.
Per realitzar el tràmit és necessari tenir la referència cadastral d’on es vol realitzar les obres. La referència cadastral la pots obtenir a través del web Seu Electrònica del Cadastre (http://www.sedecatastro.gob.es/), clicant sobre el mapa.
Cal presentar-se la documentació per Registre d’Entrada, ja sigui electrònicament seguint el següent enllaç Instància genèrica o presencialment a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, OAC, (carrer Rubió i Ors, 2-4, tel. 936803340).
Un cop feta la comunicació amb la documentació requerida, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà us farà arribar la carta de pagament de la liquidació corresponent, d’acord amb les Ordenances Fiscals d’aplicació.
Fins no haver justificat el pagament de la liquidació corresponent presentant una còpia i haver presentat el formulari normalitzat Model d’instància de comunicació prèvia adjuntant la documentació que es descriu en el mateix per Registre d’Entrada, no continua la tramitació de l’expedient pel que no resta habilitat per dur a terme les obres.
Un cop presentada tota la documentació requerida, la comunicació prèvia és efectiva pel què permet l’execució de les obres dins el terminis declarats en la comunicació.
La revisió per part dels Serveis Tècnics, referent al compliment en matèria urbanística, es realitza posteriorment pel què no s’emet cap escrit d’autorització d’obres, en cas de que tot el que s’ha presentat sigui correcte. Només es posaran en contacte amb el titular de la comunicació prèvia si es detecta alguna deficiència per part del Serveis Tècnics.
Finalitzada l’obra ja pots continuar el tràmit per legalitzar l’activitat a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa.
Consideracions importants a tenir en compte:
El local no pot tenir cap mena de protecció patrimonial, cultural, arqueològica o urbanística. El local ha d’estar en sòl urbà consolidat per considerar la intervenció com a comunicació prèvia, en cas contrari cal seguir el tràmit de llicència descrit en l’apartat Quines obres requereixen llicència?. Si vols saber si el teu habitatge no té cap afectació, consulta-ho a través del Planejament urbanístic, del visor de patrimoni, als Serveis Tècnics o demana hora amb un tècnic municipal a l’OAC.
Si per realitzar els treballs cal ocupar la via pública, cal sol·licitar-ne el permís corresponent amb un tràmit independent. Qualsevol consulta sobre la tramitació referent a l’ocupació de la via pública cal adreçar-se al Negociat de Mobilitat, que és el Negociat responsable de gestionar l’ocupació.
Caldrà assegurar la no afectació de la nidificació de les espècies protegides que nidifiquen o es refugien en edificis, per tal de donar compliment del Decret Legislatiu 2/2008, de 15 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals i llei de biodiversitat 42/20107 (l’article 334 del Codi Penal, tipifica i sanciona delictes relatius a la protecció de la fauna silvestre). No es pot dur a terme cap intervenció que pugui afectar ni destruir cap lloc de nidificació o refugi (els nius i refugis també estan protegits fora de l’època de cria i encara que no estigui ocupats). En cas que sigui necessari fer-ho caldrà sol·licitar una autorització excepcional als Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya abans d’iniciar qualsevol actuació.
Models a presentar
- Model d’instància de comunicació prèvia
- Model d’instància de comunicació prèvia (plaques solars)
- Model d’autorització del representant
- Model imprès de normalització lingüística del rètol
- Full d’informació normalització lingüística rètol
- Croquis del rètol de la façana
- Croquis del rètol bandera de la façana
- Croquis tendal de la façana
- Model de declaració de coincidència del suport electrònic amb documents en paper
- Model de declaració del tècnic responsable
- Model de declaració del tècnic responsable en matèria d’incendis
On presentar-ho?
Presencialment:
A l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Molins de Rei
Per internet:
Instància genèrica (requereix signatura electrònica)