Òrgans de Govern
Alcalde
L’Alcalde és l’òrgan de govern de caràcter unipersonal i actiu, amb atribucions pròpies, que exerceix el poder executiu a nivell municipal. És a més, el president de la Corporació.
Ple
El Ple de l’ajuntament de Molins de Rei esta format per 21 regidors. Els regidors són elegits pels vilatans i vilatanes en les eleccions municipals per un període de 4 anys. El Ple és el màxim òrgan de poder de l’ajuntament.
El Ple de l’Ajuntament de Molins de Rei es celebra de forma ordinària el darrer dijous de cada mes, prèvia publicació de la convocatòria del Ple [Veure convocatòries del Ple].
Les competències del Ple estan descrites en l’Article 22 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local. [Veure les competències del Ple de l’Ajuntament de Molins de Rei]
Junta de Govern Local
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Molins de Rei, presidida per l’Alcalde, està integrada a més pels sis regidors i regidores següents:
- Jèssica Revestido Romero
- Àlex Herrero Basangé
- Ainoa García Ballestín
- Miquel Zaragoza Alonso
- Ramon Sánchez Gil
- Carme Madorell Colomina
Amb caràcter general, la Junta de Govern Local celebrarà sessió ordinària a la Casa de la Vila cada primer i tercer dimarts de mes, o el dia hàbil immediat posterior, a les 9.15hores. Sens perjudici de la funció d’assistència a l’alcalde que correspon a la Junta de Govern Local, la alcaldia li delega expressament l’exercici de les atribucions pròpies següents:
A) En matèria de contractació
- Les contractacions administratives i les concessions de serveis públics, qualsevol que sigui el procediment i la forma escollida per a la licitació, d’un valor estimat del contracte superior a 221.000€, observant els procediments i les formes en cada cas aplicables d’acord amb la llei, sense que els contractes superin els límits de la competència que la llei atribueix a l’alcalde. La competència delegada comporta l’atribució a la Junta de Govern Local de les facultats d’aprovació dels projectes, de l’expedient de contractació amb l’aprovació de la despesa, dels plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques, de les adjudicacions i de l’exercici de totes les facultats que la legislació atribueix a l’òrgan de contractació quant a la interpretació, inspecció, modificació i resolució del contracte.
- Contractació d’arrendaments i concertació d’altres contractes subjectes al dret privat de quantia total superior a 35.000 euros (IVA a part).
B) En matèria de personal i funció pública
- Aprovació de l’oferta pública d’ocupació, d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovades pel Ple municipal.
- Aprovació de les bases per a la selecció del personal funcionari i laboral i per a la resta provisió de llocs de treball.
- Atorgament i denegació de jubilacions ordinàries, anticipades o parcials, excedències del personal i suspensions dels contractes de treball, sempre que en el cas de les suspensions no siguin d’atorgament obligatori i reglat.
- Sancionar al personal –funcionari o laboral- per faltes molt greus, exclosa la separació del servei de funcionaris de la Corporació i l’acomiadament del personal laboral, donant compte al Ple en el cas dels dos darrers supòsits en la primera sessió que es convoqui.
- Acords sobre modificacions substancials i col·lectives de condicions de treball i matèries anàlogues, sens perjudici de les competències del Ple, i canvis rellevants en les condicions de treball dels empleats públics com ara modificacions de jornada, disponibilitats i similars.
C) En matèria d’urbanisme, habitatge i medi ambient
- Concessió i denegació de llicències municipals en general (excepte les corresponents a obres menors i a les companyies dels serveis d’aigua, gas, electricitat, telefonia, etc, per a la instal·lació o la modificació de xarxes i línies) i especialment les d’obres majors, parcel·lació i segregació, divisió en propietat horitzontal, primera ocupació parcial i ús d’edificacions, instal·lació o obertura d’activitats, llicències subjectes a les lleis sobre prevenció i control ambiental de les activitats, aprovació dels informes en els expedients d’autorització ambiental i dels informes sobre qualificació, compatibilitat o aprofitament urbanístic.
- Imposar sancions en matèria mediambiental o d’activitats.
- Aprovació dels instruments de gestió urbanística, dels actes administratius inherents a la gestió urbanística i dels projectes d’urbanització, així com l’aprovació inicial dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament urbanístic general (plans parcials urbanístics, plans especials urbanístics i plans especials de millora urbana) no atribuïts especialment al Ple, i adopció d’acords de suspensió de l’atorgament de llicències sempre que es vinculin a la formulació o modificació del planejament urbanístic derivat. També l’aprovació de la recepció d’obres d’urbanització portades a terme en el desenvolupament de sectors i polígons delimitats pel planejament urbanístic.
- Aprovació dels convenis urbanístics que tinguin per objecte la gestió o execució urbanística, i que no siguin competència del Ple.
- Imposar sancions per faltes greus en matèria urbanística.
- Aprovació de tots els actes administratius inherents a l’exercici de la potestat expropiatòria del municipi que la llei no reserva al Ple.
- Resolució dels expedients sobre declaració de l’estat ruïnós de les edificacions, tret dels casos de ruïna imminent (Alcalde).
- Acordar l’enderrocament d’obres i instal·lacions, procedint a impedir definitivament els usos a que donés lloc.
D) En matèria de patrimoni
- Adquisició de béns i drets, per qualsevol títol, de quantia superior als 100.000 euros (IVA a part) i no superior al límits que imposen legalment la competència del Ple municipal.
- Alienació del patrimoni municipal quan la seva quantia superi els 100.000 euros i no excedeixi els límits que imposen legalment la competència del Ple municipal.
- Declaració de béns no utilitzables.
- Atorgament de concessions d’ús de béns de domini públic que no siguin competència del Ple municipal.
El règim de les atribucions delegades en la Junta de Govern Local serà el previst en la legislació administrativa general i en el Reglament orgànic municipal. Tanmateix, l’alcaldia assumirà directament l’exercici de les funcions delegades quan en supòsits d’urgència es consideri adient, sotmetent-se posteriorment els decrets dictats a ratificació de la Junta de Govern. Tanmateix, no serà necessària la ratificació si s’ha acordat l’avocació del coneixement de l’assumpte de què es tracti per part de l’alcaldia.
Comissions informatives de caràcter permanent
Les comissions informatives creades per l’Ajuntament de Molins de Rei de caràcter permanent són:
- Comissió Informativa Àrea de Serveis Centrals i Economia (ESC) i de l’Àrea de l’Alcaldia. Reunions cada dimecres a les 19.30h, de la setmana anterior a la que es dugui a terme el Ple Ordinari)
- Comissió Informativa de l’Àrea de Serveis a les Persones (ASP). Reunions cada dimecres a les 18h, de la setmana anterior a la que es dugui a terme el Ple Ordinari)
- Comissió Informativa de l’Àrea de Sostenibilitat i Territori (SIT). Reunions cada dimarts a les 18.30h, de la setmana anterior a la que es dugui a terme el Ple Ordinari)
- Comissió Informativa de l’Àrea de Desenvolupament Estratègic de la Vila (DEV) Reunions cada dimarts a les 18h, de la setmana anterior a la que es dugui a terme el Ple Ordinari)
- Comissió Especial de Comptes. Segons convocatòria
Representació de les Comissions informatives:
- 4 representats del Grup Municipal Socialista (PSC)
- 2 representants de Junts per Molins (JxM)
- 2 representants d’Esquerra Republicana de Catalunya- Acord Municipal (ERC-AM)
- 2 representats de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP)
- 1 representat de Molins Camina-Podem (Molins Camina – Podem)
- 1 representant de Molins en Comú (MEC)
- 1 representant de Ciutadans (C’s)
Organigrama
L’organització mitjançant la qual es defineixen les correspondències entre les regidories i les àrees funcionals de l’Ajuntament.
Cartipàs Municipal
El cartipàs municipal és l’agrupació de decrets i/o resolucions que articulen mesures organitzatives que determinen les característiques pròpies de l’organització i funcionament de la Corporació municipal.