Espai perquè la ciutadania pugui expressar la seva opinió, aportacions i/o suggeriments en relació a les normes que l’Ajuntament té previst elaborar
09/04/2024
Anunci de consulta pública prèvia sobre l’aprovació del nou reglament de funcionament i organització de les escoles bressol municipals
De conformitat amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte del servei d’Escoles Bressol Municipals, s’ha de celebrar una consulta pública a efectes de demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma. En particular, s’ha de realitzar una consulta sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- Els objectius de la norma.
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
Els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin poden fer arribar les seves opinions sobre els aspectes plantejats. Els escrits s’hauran de presentar telemàticament mitjançant instància genèrica https://molinsderei.cat/tramitsonline/ i caldrà que hi feu figurar la referència 3_2024_ORDEN a la descripció.
Les recomanacions o suggeriments presentats s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi.
Informació sobre els temes a tractar en la consulta
Antecedents normatius:
El nou Reglament de les Escoles Bressol Municipals, té per objecte reorganitzar el servei d’Escoles Bressol, regular tot el procés de preinscripció i matrícula i canviar la seva denominació genèrica.
El reglament vigent aprovat el vint-i-quatre de juliol de dos mil catorze ja no respon a les necessitats actuals. La gratuïtat a l’Infantil 2 per al període de setembre a juny, més proper al calendari escolar, fa que no tingui sentit el model de llar d’infants en el qual es presta un servei obligatori de setembre a juliol, havent de pagar només el mes de juliol. Les famílies demanen que el servei de casal el mes de juliol sigui un servei opcional i sense pagament obligatori, amb més flexibilitat i adaptat a les circumstàncies de cada família.
Es planteja també un canvi de denominació genèric, dins de les opcions possibles marcades per la Llei 12/2009 d’Educació, per tal de fer més visible el seu caràcter educatiu, per sobre de l’assistencial.
Per últim, atès que l’Ajuntament de Molins de Rei té delegades les competències per part de la Generalitat pel que fa al procés de preinscripció i admissió en escoles bressols, de l’1 de febrer de 2007, es vol incloure al reglament la regulació del procés de preinscripció i matrícula, que fins ara s’aprovava anualment per decret d’alcaldia.
Per aquest motiu, es considera necessari establir una nova regulació de les Escoles Bressol que s’adeqüi als criteris actuals
El Reglament de Règim Intern: temes a tractar en la consulta
- a) Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El reglament que es pretén redactar té per objectiu establir el règim jurídic de funcionament i organització de les Escoles Bressol Municipals, tot responent a la realitat actual, donat que el reglament actual resulta desfasat per assolir els reptes que planteja la societat i l’educació en l’actualitat.
- b) Necessitat i oportunitat de l’aprovació de la norma
La necessitat d’aprovació del reglament objecte d’aquest període de consulta rau en la necessitat de crear un nou marc normatiu que possibiliti un servei més flexible i adequat a la nova realitat, marcada per la gratuïtat de l’Infantil 2.
- c) Objectius de la norma
El reglament que es pretén elaborar té per objecte la regulació del funcionament i l’organització del servei d’Escoles Bressol Municipals
El contingut del reglament farà referència a:
- Definició i finalitats del servei
- Regulació de l’accés, la permanència i les baixes dels usuaris al servei
- Regulació del personal, l’organització i funcionament del servei
- Regulació de la participació de la comunitat educativa
- d) Possibles solucions alternatives
L’opció de mantenir el reglament actual significa donar continuïtat a un model de servei no compatible amb la visió de la importància de la funció educativa de les escoles bressol i no compatible amb la nova realitat de les escoles bressol catalanes, que tendeix a la universalitat i la gratuïtat del servei per a les famílies.
30/01/2024
Consulta pública prèvia sobre l’aprovació del nou reglament de funcionament i organització del Consell d’Adolescents de Molins de Rei
De conformitat amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte del Reglament de Funcionament i Organització del Consell d’Adolescents de Molins de Rei, s’ha de celebrar una consulta pública a efectes de demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma. En particular, s’ha de realitzar una consulta sobre:
a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
b) La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
c) Els objectius de la norma.
d) Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
Els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin poden fer arribar les seves opinions sobre els aspectes plantejats fins el dia 16 de febrer de 2024, inclòs, a comptar a partir del dia següent de la publicació del present anunci en el web municipal. Els escrits s’hauran de presentar telemàticament mitjançant instància genèrica https://molinsderei.cat/tramitsonline/ i caldrà que hi feu figurar la referència 14/2023/ORDEN a la descripció.
Les recomanacions o suggeriments presentats s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi.
Informació sobre els temes a tractar en la consulta
Antecedents normatius:
El nou Reglament de Funcionament i Organització del Consell d’Adolescents de Molins de Rei, té per objecte establir el règim de funcionament i organització d’aquest òrgan, on els adolescents de Molins de Rei poden exercir el seu dret a participar, a expressar les seves idees i opinions, així com proposar accions concretes per transformar el municipi de Molins de Rei.
La Convenció sobre els Drets de l’Infant, adoptada per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 20 de novembre de 1989, és el primer document formal que reconeix la ciutadania de ple dret als menors de 18 anys, tot conferint-los una sèrie de drets, entre els quals destaquen el dret de participació, el de llibertat d’expressió i el d’opinió.
Per la seva part, Catalunya va fer seva la Convenció mitjançant l’aprovació de la Resolució 194/III, de 7 de març de 1991, en la que es proclama, entre altres qüestions, l’interès superior del menor i s’afirma la necessitat de fer conèixer aquests drets a la ciutadania.
En conseqüència, s’han aprovat un seguit de normes que consagren aquestes fites. Concretament, confirmen als menors d’edat, d’entre els quals es troben els adolescents, com a subjectes de dret i ofereixen la promoció d’òrgans participatius per tal que puguin esdevenir subjectes actius de la vida pública de forma efectiva. En aquest sentit, la Llei 14/2010, dels drets i oportunitat de la infància i adolescència de Catalunya i el Decret 200/2013, de 23 de juliol, dels Consells de Participació Territorial i nacional dels Infants i Adolescents de Catalunya fan referència expressa a la creació de consells de participació territorial per tal de donar als adolescents l’oportunitat d’afavorir la convivència i la integració cultural en l’àmbit veïnal i local, garantint la transparència i el dret a la participació. Així doncs, l’art. 27 de la Llei 14/2010, mencionada anteriorment, detalla que les administracions locals han de crear els consells de participació territorial i que la seva composició, com també les seves funcions, s’han d’establir per reglament.
El Consell d’Adolescents és un òrgan consultiu i de participació sectorial que forma part de l’organització complementària municipal, creat de conformitat amb els articles 62 i 63 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei municipal i de règim Local de Catalunya, i els articles 3, 5, 7, 11, 27 i 34 de la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència.
El Reglament de Règim Intern: temes a tractar en la consulta
a) Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El Consell té naturalesa d’òrgan complementari que canalitza la participació dels adolescents en els assumptes d’interès municipal i, com a tal, té facultats informatives i deliberatives per reforçar els processos participatius d’aquest col·lectiu en la vida pública i per a què aquests puguin manifestar les seves opinions i idees, així com plantejar propostes en qüestions relacionades amb la temàtica pròpia del Consell.
Com a òrgan consultiu que és, els acords, els informes i les propostes del Consell no tindran caràcter vinculant i el Consell no podrà, en cap cas substituir ni assumir competències pròpies dels òrgans de govern municipals.
b) Necessitat i oportunitat de l’aprovació de la norma
La necessitat d’aprovació del reglament objecte d’aquest període de consulta rau en la necessitat de crear un marc normatiu que possibiliti una dinàmica participativa real amb el Consell d’Adolescents per tractar els assumptes que afectin el seu benestar i el seu entorn.
c) Objectius de la norma
El reglament que es pretén elaborar té per objecte la regulació del funcionament i l’organització interna del Consell d’Adolescents de Molins de Rei.
El contingut del reglament farà referència a Disposicions generals i objectius i a la composició, constitució i funcionament del Consell
d) Possibles solucions alternatives
L’Ajuntament de Molins de Rei, per iniciativa pròpia o a proposta del Consell d’Adolescents, tindrà potestat per modificar el present Reglament en els termes que consideri oportuns amb la tramitació prèvia prevista legalment.
En allò no indicat en aquest reglament respecte al funcionament del Consell d’Adolescents, seran d’aplicació les normes generals que regulen el funcionament dels òrgans de participació de l’Ajuntament de Molins de Rei i la normativa continguda a aquestes efectes en les normes de procediment administratiu comú i de règim jurídic de les administracions públiques.
El present Reglament entrarà en vigor un cop hagi estat publicat íntegrament al Butlletí Oficial de la Província i hagi transcorregut el termini de 15 dies hàbils previst a l’article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; i restarà en vigor mentre no se n’acordi la seva modificació o derogació.
15/01/2024
Consulta pública prèvia sobre l’aprovació del nou reglament de funcionament i organització del Consell Educatiu Municipal
De conformitat amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte del Reglament de Règim Intern del nou servei residencial i centre de dia per a la gent gran, s’ha de celebrar una consulta pública a efectes de demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma. En particular, s’ha de realitzar una consulta sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- Els objectius de la norma.
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
Els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin poden fer arribar les seves opinions sobre els aspectes plantejats fins al dia 5 de febrer de 2024, inclòs, a comptar a partir del dia següent de la publicació del present anunci en el web municipal. Els escrits s’hauran de presentar telemàticament mitjançant instància genèrica https://molinsderei.cat/tramitsonline/ i caldrà que hi feu figurar la referència 1/2024/ORDEN a la descripció.
Les recomanacions o suggeriments presentats s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi.
Informació sobre els temes a tractar en la consulta
Antecedents normatius:
El nou Reglament de Funcionament i Organització del Consell Educatiu Municipal, té per objecte actualitzar i establir el règim de funcionament i organització d’aquest òrgan, així com el canvi de nomenclatura de l’òrgan principal de participació educativa i consulta de l’àmbit educatiu de Molins de Rei.
El reglament vigent aprovat el 28 de desembre de 1990 ja no respon a les necessitats d’organització de la participació dins l’àmbit educatiu acords amb la nova i actual realitat social i educativa.
Tanmateix, es requereix d’ampliar la mirada de l’àmbit exclusivament escolar a l’àmbit obertament educatiu per a poder incloure a la resta de sectors que incideixen en l’educació des d’una perspectiva de vila educadora.
El CEM necessita dotar-se d’una estructura que potenciï la dinàmica de participació de tots els sectors i així ser coherent amb el Pla Educatiu de Vila.
Per aquest motiu, es considera necessari establir una nova regulació del CEM que s’adeqüi als criteris actuals en l’àmbit de l’educació i la participació educativa que es basi en una representació de tots els sectors de forma proporcional sense procediments d’elecció que s’han demostrat poc útils en els darrers temps basant-nos en el coneixement de la realitat educativa de la vila.
El nou Consell Educatiu Municipal de Molins de Rei es defineix com a un òrgan i instrument de consulta i participació de la comunitat socioeducativa local. Té com a finalitat la transformació de les polítiques i accions educatives de la vila en base a la col·laboració entre les diferents administracions, institucions educatives i agents socials amb la voluntat de millorar la qualitat educativa a la vila i d’acord amb els principis d’escola activa per tal avançar cap a una educació democràtica, crítica, lliure i no discriminatòria, basada en la igualtat, responsabilitat i la tolerància.
El Reglament de Règim Intern: temes a tractar en la consulta
- a) Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El reglament que es pretén redactar té per objectiu establir el règim jurídic de funcionament i organització del CEM tot responent a la realitat actual, donat que el reglament actual resulta desfasat per assolir els reptes que planteja la societat i l’educació en l’actualitat.
- b) Necessitat i oportunitat de l’aprovació de la norma
La necessitat d’aprovació del reglament objecte d’aquest període de consulta rau en la necessitat de crear un marc normatiu que possibiliti una dinàmica participativa real entre els sectors implicats dins l’àmbit educatiu per tractar els temes que interessen més a la comunitat educativa.
- c) Objectius de la norma
El reglament que es pretén elaborar té per objecte la regulació del funcionament i l’organització interna del Consell Educatiu Municipal (CEM).
El contingut del reglament farà referència a:
- Definició i objectius
- Estructura
- Funcionament
- Designació i renovació dels membres
- d) Possibles solucions alternatives
L’opció de mantenir el reglament actual significa donar continuïtat a un marc estructural i normatiu poc coherent amb el plantejament de vila educadora que volem impulsar des del PEV (Projecte Educatiu de Vila) que contempla l’educació únicament dins l’àmbit escolar i no afavoreix la veritable representació i participació de tota la comunitat educativa.
03/10/2023
Consulta pública prèvia sobre el Reglament municipal per al manteniment de les franges de prevenció d’incendis forestals a les urbanitzacions de Sant Bartomeu de la Quadra, La Rierada i Vallpinedan
De conformitat amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes s’ha de celebrar, amb caràcter previ a l’elaboració de la proposta de Reglament municipal per al manteniment de les franges de prevenció d’incendis forestals a les urbanitzacions de Sant Bartomeu de la Quadra, la Rierada i Vallpineda, una consulta pública a efectes de demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma. En particular, s’ha de realitzar una consulta sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- Els objectius de la norma.
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
Els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin poden fer arribar les seves opinions sobre els aspectes plantejats en el termini de 15 dies hàbils a comptar a partir del dia següent de la publicació del present anunci en el web municipal. Els escrits s’hauran de presentar telemàticament mitjançant instància genèrica Instància genèrica – Ajuntament de Molins de Rei (seu.cat)
Les recomanacions o suggeriments presentats s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi.
Els temes a tractar són els següents:
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa | Disposar dels recursos econòmics per poder fer el manteniment anual de les franges de prevenció d’incendis forestals a les urbanitzacions de Sant Bartomeu de la Quadra, la Rierada i Vallpineda. |
Necessitat i oportunitat de l’aprovació de la norma | D’acord amb la normativa vigent de prevenció d’incendis forestals les urbanitzacions situades en terrenys forestals o en la franja de cinc-cents metres que els envolta han d’assegurar l’existència d’una franja exterior de protecció d’almenys vint-i-cinc metres d’amplada al voltant, lliure de vegetació seca i amb la massa arbòria aclarida que compleixi les característiques que s’estableixin per reglament |
Objectius de la norma | Poder fer el manteniment de la franja exterior de protecció de prevenció d’incendis forestals de les urbanitzacions de Sant Bartomeu de la Quadra, la Rierada i Vallpineda
|
Possibles solucions alternatives | L’obligació de mantenir la franja exterior de protecció de prevenció d’incendis forestals de cada urbanització (Sant Bartomeu de la Quadra, la Rierada, Vallpineda) ha d’ésser complerta per la comunitat de propietaris de la urbanització o per l’entitat urbanística col·laboradora corresponent. Si no s’ha constituït cap de les entitats referides, els propietaris de les finques de la urbanització responen solidàriament del compliment de l’obligació de mantenir la franja. |
20/07/2023
Consulta pública prèvia sobre la nova aprovació del reglament de règim intern del nou serei residencial i centre de dia per a la gent gran
De conformitat amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte del Reglament de Règim Intern del nou servei residencial i centre de dia per a la gent gran, s’ha de celebrar una consulta pública a efectes de demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma. En particular, s’ha de realitzar una consulta sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- Els objectius de la norma.
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
Els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin poden fer arribar les seves opinions sobre els aspectes plantejats fins al dia 1 de setembre de 2023, inclòs, a comptar a partir del dia següent de la publicació del present anunci en el web municipal. Els escrits s’hauran de presentar telemàticament mitjançant instància genèrica https://molinsderei.cat/tramitsonline/ i caldrà que hi feu figurar la referència 8/2023/ORDEN a la descripció.
Les recomanacions o suggeriments presentats s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi.
Informació sobre els temes a tractar en la consulta
Antecedents normatius:
El nou Reglament de Règim Intern del nou servei residencial i centre de dia per a la gent gran, té per objecte actualitzar i establir el règim de funcionament de l’ampliació de l’activitat de la Residència per a la Gent Gran i Centre de Dia de Molins de Rei.
D’acord amb el contingut del Reglament esmentat, el municipi de Molins de Rei veurà incrementat substancialment el nombre de places residencials i de centre de dia de l’actual Llar Municipal Dr. Josep Mestre, configurant-se com el principal centre d’acolliment i d’assistència integral del municipi. En aquest sentit, l’ampliació de l’activitat requerirà de la construcció d’un nou equipament que doni cabuda al nombre de places de residència i centre de dia.
Per aquest motiu, es considera necessari establir una nova regulació de l’activitat que s’adeqüi als criteris actuals en l’àmbit dels serveis socials i doni cobertura al nou abast del servei públic de residència i centre de dia de Molins de Rei.
Llar Municipal Dr. Josep Mestre, Residència per a la Gent Gran i Centre de Dia de Molins de Rei:
L’actual equipament resulta insuficient per a l’increment del nombre de places residencials i d’atenció diürna que correspon al municipi. La construcció d’una nova residència permetrà disposar d’un equipament destinat al servei públic de residència i centre de dia, de titularitat municipal, que s’ubicarà al carrer de la Sínia, núm. 7-9 i que té prevista la seva obertura a partir del 2026.
La nova residència serà un equipament al servei de la societat i del seu desenvolupament. La seva finalitat principal serà esdevenir un centre que presta el servei d’acolliment residencial i d’assistència integral a les activitats de la vida diària per a persones grans amb diferents graus de dependència.
El Reglament de Règim Intern: temes a tractar en la consulta
- a) Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El reglament que es pretén redactar té per objectiu establir el règim jurídic de funcionament del servei, amb l’abast i la concurrència que aquest podrà assolir en un nou edifici, donat que el reglament actual regula aquesta activitat en termes substancialment inferiors que no donarien resposta a l’abast de l’activitat assistencial que es pretén implantar.
- b) Necessitat i oportunitat de l’aprovació de la norma
La necessitat d’aprovació del reglament objecte d’aquest període de consulta rau en l’obligació i la procedència que els equipaments assistencials de caràcter social disposin d’un reglament de funcionament intern, el qual també es configura com el marc normatiu de referència dels seus usuaris que són beneficiaris del servei públic en qüestió.
En aquest sentit, l’increment d’usuaris i la seva gestió impedeix la convalidació del reglament vigent de l’actual Llar Municipal Dr. Josep Mestre .
El contingut que aquest reglament ha de contemplar s’ha de referir al nou abast de l’activitat que s’haurà d’ubicar en un nou centre, així com la necessitat d’actualitzar el règim jurídic d’un equipament assistencial que ha de néixer en l’era post-pandèmia de la COVID-19. Els anteriors motius acrediten la necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- c) Objectius de la norma
El reglament que es pretén elaborar té per objecte la regulació del funcionament i l’organització interna de l’ampliació de l’activitat que s’haurà d’ubicar en una nova residència per a la gent gran i centre de dia de Molins de Rei.
El contingut del reglament farà referència a:
- El règim d’atenció en l’àmbit de residència assistida i centre de dia.
- El règim d’admissió i baixa de les persones usuàries.
- Els drets i deures de les persones usuàries.
- Les normes de convivència.
- El règim sancionador.
- El funcionament de l’organització i del personal.
- d) Possibles solucions alternatives
L’opció de no regulació no és viable donat que tal com preveu la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials les persones usuàries de serveis residencials i diürns tenen el dret a conèixer el reglament intern del servei, pel que l’Ajuntament de Molins de Rei, com a titular del servei, té l’obligació de vetllar pel compliment dels drets dels beneficiaris d’aquest servei públic.
L’opció de mantenir el reglament actual tampoc resulta viable en tant que l’abast de l’activitat que s’ampliarà justifica la necessitat d’actualitzar el règim jurídic, essent imprescindible superar el reglament vigent i establir un nou reglament que doni cobertura a tota l’activitat que es pretén implantar.
19/05/2023
Consulta pública prèvia sobre el reglament del Museu del Renaixement
De conformitat amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte del Reglament del Museu del Renaixement de Molins de Rei, s’ha de celebrar una consulta pública a efectes de demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma. En particular, s’ha de realitzar una consulta sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- Els objectius de la norma.
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
Els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin poden fer arribar les seves opinions sobre els aspectes plantejats en el termini de 15 dies hàbils a comptar a partir del dia següent de la publicació del present anunci en el web municipal. Els escrits s’hauran de presentar telemàticament mitjançant instància genèrica https://seu-e.cat/ca/web/molinsderei/tramits-i-gestions/-/tramits/tramit/14750806?p_auth=0CthNbEP, on s’haurà d’especificar en el “sol·licito” el codi identificatiu (7/2023/ORDEN) per a una correcta identificació de la opinió presentada.
Les recomanacions o suggeriments presentats s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi.
Informació sobre els temes a tractar en la consulta
Antecedents normatius:
El Reglament Museus Molins (aprovat inicialment per acord del Ple de 31 de maig de 2022) té per objecte establir el règim de funcionament general dels Museus Molins integrats per dos centres, el Museu Municipal i el futur Museu del Renaixement.
D’acord amb el contingut del Reglament esmentat, el bon funcionament dels museus fa necessari que existeixi una regulació interna global de caràcter organitzatiu que s’apliqui als dos museus i, en paral·lel, aquesta regulació haurà de desplegar-se i adaptar-se a cada un dels centres museístics adscrits al servei públic amb un reglament específic per a cadascun d’ells.
Així doncs, existeix la necessitat de disposar d’un reglament del Museu del Renaixement dins el marc del servei de Museus Molins.
El Museu del Renaixement:
El Museu del Renaixement serà un equipament afectat al servei públic, obert al públic i de titularitat municipal, que s’ubicarà al Palau de Requesens i que té prevista la seva obertura en el primer quadrimestre de 2024.
El Museu del Renaixement serà al servei de la societat i del seu desenvolupament. La seva finalitat principal serà esdevenir un centre museístic de referència per a la conservació, la difusió, la promoció i la dinamització del Renaixement català, destinat a presentar i conservar una col·lecció d’art de l’època.
El Reglament del Museu del Renaixement: temes a tractar en la consulta
a) Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El reglament que es pretén redactar vol dotar el futur Museu del Renaixement d’una regulació interna específica de caràcter organitzatiu que no existeix a dia d’avui per tal de garantir el bon funcionament del servei i de la seva missió. Alhora establirà les normes de conducta dels usuaris i les normes de funcionament de l’equipament.
b) Necessitat i oportunitat de l’aprovació de la norma
La necessitat d’aprovació del reglament objecte d’aquest període de consulta rau en que, d’acord amb les disposicions del Reglament Museus Molins, és necessari que el contingut d’aquesta norma sigui desplegat i adaptat, mitjançant un reglament específic, a cada un dels museus adscrits al Servei Museus Molins, entre els que s’inclou el futur Museu del Renaixement.
A més, el Reglament del Museu del Renaixement ha de ser un document clau per definir i ordenar els aspectes fonamentals del seu funcionament i, també, perquè el Pla de Museus 2030 del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya recomana que tots els museus de Catalunya es dotin de documents institucionals de funcionament i governança.
c) Objectius de la norma
El reglament que es pretén elaborar té per objecte la regulació del funcionament, la prestació de serveis, les activitats culturals i el correcte ús de les instal·lacions per part dels usuaris del museu.
El contingut del reglament farà referència a:
- el funcionament general del museu
- les condicions d’accés i d’ús del museu i les seves instal·lacions
- les situacions quotidianes
- les normes de conducta
- les normes de funcionament de l’equipament
- el règim sancionador
d) Possibles solucions alternatives
L’opció de no regulació no és viable donat que, tal i com es recull a l’acord del Ple Municipal per a l’establiment del Servei Museus Molins i en el preàmbul del Reglament Museus Molins, cal aprovar un reglament específic per a cada museu adscrit al Servei Museus Molins.
15/02/2023 Elaboració de l’ordenança reguladora dels procediments d’intervenció municipal en l’edificació i l’ús del sòl i del subsòl
-
Consultes prèvies anteriors finalitzades
-
24 de novembre de 2021
Ordenança municipal reguladora de les autoritzacions de terrasses
El municipi de Molins de Rei disposa d’un sector de la restauració actiu i innovador que s’ha adaptat als canvis i a les circumstàncies excepcionals que ha motivat la COVID-19. En aquest context, el consistori va acordar un seguit de mesures provisionals adreçades al sector de la restauració per tal de pal·liar els perjudicis econòmics que el compliment de les mesures sanitàries comportava especialment per aquest sector. Les citades mesures provisionals municipals adreçades al sector de la restauració es van materialitzar en ampliar l’ocupació de la via pública de les terrasses autoritzades que ja disposaven, fins a autoritzar terrasses als establiments de restauració que fins aleshores no podien disposar d’aquestes segons normativa municipal.
L’evolució i el canvi dels costums en els usos dels serveis oferts pels establiments de restauració han provocat que la majoria d’establiments d’aquest sector vulguin mantenir les terrasses que han disposat gràcies a les mesures municipals provisionals contra la COVID-19. Tot i que el consistori és conscient d’aquestes reclamacions per part del sector de la restauració, també ha de vetllar per compatibilitzar l’ocupació de la via pública pretesa per aquest sector amb l’accessibilitat urbana i el dret al descans dels ciutadans i veïnatge municipal.
Així doncs, ara més que mai ens trobem en un moment idoni per reconfigurar, mitjançant una nova ordenança municipal, el model de terrasses que necessita el municipi amb l’objectiu de compatibilitzar la promoció econòmica del sector de la restauració amb l’accessibilitat, imatge i característiques de l’entorn urbà i espai públic, vetllant sempre per la convivència pacifica i el descans dels ciutadans i veïnatge municipal.
L’Ajuntament de Molins de Rei té la voluntat d’elaborar una nova Ordenança municipal reguladora de les autoritzacions de terrasses, amb els següents objectius:
- Actualitzar i harmonitzar la normativa municipal que regula l’ocupació de l’espai públic i espai privat d’ús públic per a les terrasses del sector de la restauració i el seu mobiliari, per tal d’oferir una millor seguretat jurídica a tots el subjectes que puguin acollir-se a les autoritzacions administratives de la pretesa nova ordenança municipal o veure’s afectats per aquesta.
- Disposar d’una regulació normativa municipal integra i completa per tramitar administrativament, de forma eficaç i eficient, tots els aspectes relacionats amb l’ocupació de l’espai públic i espai privat d’ús públic per a les terrasses del sector de la restauració i el seu mobiliari, entre dels quals es destaquen les relatives a determinar el mobiliari admès i els elements prohibits, les condicions d’ubicació, superfícies a ocupar, característiques tècniques i estètiques dels elements a instal·lar, la determinació del període i horaris de la vigència de la corresponent autorització administrativa a tal efecte.
- Compatibilitzar els interessos econòmics del sector de la restauració que sol·liciti o disposi d’autorització per ocupar via pública amb terrassa i el seu mobiliari, amb la imatge, accessibilitat i característiques de l’entorn urbà, en consonància amb el paisatge urbà i el medi, i amb la convivència pacifica i descans dels ciutadans i veïnatge municipal.
- Garantir i mantenir una convivència pacífica entre els ciutadans/veïnatge municipal i el sector de la restauració pels sorolls, vibracions i/o molèsties que les terrasses d’aquest sector, i seu mobiliari, puguin causar o causin a l’ ocupar l’espai públic i espai privat d’ús públic.
- Disposar d’un procediment sancionador adequat i proporcionat respecte aquesta matèria.
D’acord amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en l’elaboració de normes s’ha de celebrar, amb caràcter previ a l’elaboració de l’avantprojecte de l’Ordenança municipal reguladora de les autoritzacions de terrasses, una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament, per aquest motiu s’obre un termini de 15 dies hàbils per tal que qui vulgui pugui fer recomanacions o suggeriments, els quals s’analitzaran en la comissió de redacció de l’avantprojecte que es constitueixi.
Podeu fer arribar aquestes recomanacions o suggeriments a:
Presentació telemàtica o presencial de la següent instància genèrica on s’haurà d’especificar en el “sol·licito” el codi identificatiu (9/2021 ORDEN)
Per a la presentació presencial de les opinions:
- Els ciutadants i organitzacions més representatives vinculats/es al sector empresarial de la restauració hauran de presentar la instància genèrica, amb el corresponent codi identificatiu, a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE), situada a la plaça del Mercat, 6.
- Els ciutadans i organitzacions més representatives aliens/es al sector empresarial de la restauració hauran de presentar la instància genèrica, amb el corresponent codi identificatiu, a l’Oficina d’Atenció al ciutadà (OAC), situada al carrer Rubió i Ors, 2-4.
Informació relacionada:
26 de març de 2019
Consulta prèvia tancada
Reglament del Mercat Municipal de Molins de Rei
El Mercat Municipal és un servei públic, la funció bàsica del quals és garantir la distribució de productes frescos i de proximitat, però alhora són també element clau en la dinamització de l’entorn i la integració social, que comporta importants beneficis econòmics i socials al municipi. Al mateix temps, l’existència d’un Mercat Municipal dinamitzat i econòmicament actiu és un incentiu a la creació de nous negocis a l’interior dels mercats per revitalitzar aquest sector del comerç. El Mercat té un paper clau en la configuració de la Vila per fer-la més sostenible a nivell social, econòmic i mediambiental, sent la locomotora comercial que encapçala el Molins de Rei Centre de Comerç.
El Mercat Municipal, amb l’objectiu d’oferir un millor servei i d’ajudar a potenciar l’activitat comercial dels concessionaris existents, donats els canvis de la societat actual, en els seus hàbits de compra i a les necessitats canviants; davant de cada cop més la necessitat de tenir un màxim control de la seguretat sanitària, ha considerat necessari poder potenciar i garantir el màxim nombre de concessionaris operatius, donant la possibilitat als concessionaris actuals d’ampliar la franja horària als seus clients i a la vegada ser més estrictes amb els requisits que fan referència a la seguretat de les normes sanitàries.
Per aquest motiu, l’Ajuntament de Molins de Rei té la voluntat de realitzar modificacions al reglament del Mercat Municipal., aprovat mitjançant acord de Ple de l’ajuntament de data 25 d’abril de 2007.
D’acord amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú amb caràcter previ a l’elaboració del projecte o avantprojecte del reglament es pretén realitzar una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament, per aquest motiu s’obre un termini de 15 dies naturals per tal que qui vulgui pugui fer recomanacions o suggeriments, els quals s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi.
Podeu fer arribar aquestes recomanacions o suggeriments a: Consulta prèvia tancada
Informació relacionada:
22 de març de 2019
Consulta prèvia tancada
Reglament de Participació Ciutadana
En compliment del punt cinquè de l’acord de Ple de 30 de gener de 2019, amb el vist i plau de la Comissió d’estudi per a la redacció de l’avantprojecte de Reglament de Participació Ciutadana, i d’acord amb l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb caràcter previ a l’elaboració de l’avantprojecte de reglament es procedeix a realitzar una consulta pública prèvia a través del portal web de l’Ajuntament. Per aquest motiu, s’obre un termini de 30 dies hàbils, a partir de la data de publicació d’aquesta consulta en el web municipal, per tal que qui vulgui pugui expressar les opinions o fer les aportacions que consideri convenients, les quals s’analitzaran en la Comissió esmentada.
- Què és el Reglament de Partició Ciutadana
El futur Reglament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Molins de Rei vol esdevenir l’eina reguladora del dret de la ciutadania d’intervenir, de forma individual o col·lectiva, en la definició i l’aplicació de les polítiques públiques de l’Ajuntament a través de processos de consulta, deliberació, decisió, implementació i avaluació sobre qualsevol assumpte de la seva competència, a través dels òrgans i els mitjans de participació establerts en el reglament i en les lleis.
- Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
En primer lloc, com a conseqüència de la proliferació amb el temps d’òrgans, instruments i accions participatives que desenvolupa l’Ajuntament de Molins de Rei, la regulació existent és insuficient per atendre i articular la complexitat de la seva gestió.
En segon lloc, també s’ha de resoldre el problema de la insuficiència en la regulació de les mesures de foment de la participació ciutadana (dimensió externa), de la millora de la transversalitat de l’acció de l’organització en aquesta matèria (dimensió interna) i de l’avaluació de les polítiques públiques i la rendició de comptes a la ciutadania i als òrgans de govern.
- Necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
El Reglament de Participació Ciutadana és necessari perquè és una eina essencial destinada a fomentar, ordenar, evolucionar i millorar la participació ciutadana en els processos de pressa de decisions de l’Ajuntament de Molins de Rei.
L’oportunitat bé donada pel compromís polític manifestat en el Pla d’Acció Municipal 2015-2019 i en el Pacte de Govern vigents.
- Objectius de la norma.
La norma vol regular, bàsicament, dins del marc legal vigent:
- Els mecanismes generals de participació (consultes populars referendàries, consultes populars no referendàries de caràcter sectorial, dret de petició, iniciativa popular, audiències públiques ciutadanes, sessions públiques del Ple municipal).
- Els òrgans formals de participació (consells municipals generals, sectorials o territorials).
- Els processos participatius (per iniciativa institucional o per iniciativa ciutadana).
- La rendició de comptes i avaluació de les polítiques públiques (als òrgans de govern municipal i a la ciutadania).
- El foment de la cultura participativa en la societat i en l’organització municipal (teixit associatiu i altres formes d’acció col·lectiva; impuls intern i transversalitat de l’acció municipal en matèria de participació ciutadana).
- Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
S’estima que l’aprovació i posta en marca del Reglament de Participació Ciutadana és la única via per assolir l’objectiu marcat en el PAM i el Pacte de Govern.
Podeu fer les vostres aportacions per dues vies:
Consulta prèvia tancada
Teniu disponible, també, la consulta de la documentació relacionada que servirà per iniciar la redacció del reglament. Ho trobareu a la pàgina de Participació Ciutadana del web municipal, on també podreu fer-ne el seguiment de l’evolució del procés d’elaboració.
20 de març de 2019
Consulta prèvia tancada
Reglament Orgànic Municipal
El present Reglament té per objecte la regulació del règim organitzatiu i de funcionament dels òrgans municipals, segons el marc normatiu establert per la legislació estatal, reguladora de les bases de règim local, en la de règim local de Catalunya, i resta de normativa aplicable, tot abastant l’àmbit material del Reglament les següents matèries:
- Règim organitzatiu de l’Ajuntament.
- Funcionament dels òrgans bàsics i complementaris municipals.
- Estatut dels membres electes.
Aquest Reglament constitueix la font normativa reglamentària bàsica a nivell organitzatiu d’aquest Ajuntament que, junt amb les disposicions contemplades en la legislació bàsica estatal i en la de règim local de Catalunya, conformaran la regulació de l’organització municipal. Les normes que amb caràcter reglamentari s’haguessin dictat o pugessin dictar-se en el futur per les Corts Generals o pel Parlament Català en matèria d’organització municipal, sempre que no tinguin naturalesa de normes bàsiques, tindran caràcter supletori d’aquest Reglament en tot allò que no s’oposin a la lletra o a l’esperit d’aquesta regulació.
D’acord amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú amb caràcter previ a l’elaboració del projecte o avantprojecte del reglament es pretén realitzar una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament, per aquest motiu s’obre un termini de 15 dies hàbils per tal que qui vulgui pugui fer recomanacions o suggeriments, els quals s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi. Podeu fer arribar aquestes recomanacions o suggeriments fent clic aquí Consulta prèvia tancada
Documentació relacionada:
11 de desembre de 2018
Consulta prèvia tancada
Reglament d’art mural urbà a Molins de Rei
L’art mural urbà es defineix com una manifestació artística que té per a marc conceptual el carrer, la provisionalitat de l’obra, l’esperit crític i estètic, la composició plàstica, la reivindicació d’un estil de vida i d’una cultura.
El grafit o la pintura mural va sorgir d’expressions artístiques reivindicatives i de denúncia des de la clandestinitat i els trets inherents a aquest origen han esdevingut una característica arrelada. En l’actualitat, l’art mural, el grafit, és reconegut i reivindicat com a activitat artística i com a canal d’expressió i comunicació amb l’entorn social. És necessari posar-lo en valor i contraposar-lo als tags i les pintades.
Per tal de contribuir a aquesta fita, es volen posar a disposició de la ciutadania i en especial a les persones practicants d’aquesta tècnica artística del municipi, espais estables de diferents característiques i a distintes localitzacions dins del municipi. Per tal de poder garantir aquest ús ja sigui de manera lliure o amb autorització prèvia, és necessari primer lloc, l’establiment dels requisits i procediments; i en segon lloc, que aquesta informació sigui pública i estigui a l’abast de tothom,
Així doncs, l’objecte del reglament que l’Ajuntament de Molins de Rei té previst elaborar i aprovar és la regulació de la pràctica de l’art mural urbà en diferents espais del municipi i el procediment d’autorització d’aquesta pràctica.
La necessitat d’un reglament es fonamenta especialment en la voluntat de crear un inventari de murs tant de titularitat pública com privada, per aquesta pràctica artística i en la voluntat de que als murs de titularitat privada i en alguns de titularitat pública, sigui imprescindible una autorització amb coneixement previ a l’execució de l’obra artística a realitzar-hi.
D’acord amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú amb caràcter previ a l’elaboració del projecte o avantprojecte del reglament es pretén realitzar una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament, per aquest motiu s’obre un termini de 15 dies hàbils per tal que qui vulgui pugui fer recomanacions o suggeriments, els quals s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament.
Podeu fer arribar aquestes recomanacions o suggeriments a: Consulta prèvia tancada
Documentació relacionada:
12 de juny de 2018
Consulta prèvia tancada
Reglament de l’ús social de les escoles públiques d’educació infantil i primària de Molins de Rei
Les escoles públiques d’educació infantil i primària són equipaments públics que, després del seu ús lectiu específic per a activitats educatives reglades (de 9 a 16,30 h) disposa d’uns espais que es poden utilitzar per al desenvolupament d’activitats que poden enriquir el teixit sociocultural, facilitant l’ús d’aquests espais per part d’entitats que promouen activitats que milloren la implicació de la ciutadania en la vida col·lectiva.
Per tal de garantir el bon funcionament d’aquests espais, és necessari un reglament que reguli la seva utilització.
Des de l’aprovació del reglament vigent des de l’any 1998, s’han modificat alguns aspectes important en els centres:
- Un nou centre escolar: Escola La Sínia
- Centres que han canviat d’ubicació i han millorat els espais disponibles: Escola Josep Maria Madorell
- Un increment exponencial de l’ús d’aquests espais per part d’entitats esportives, culturals, juvenils, de la tercera edat i d’entitats de cooperació
- Una superposició d’activitats durant períodes concrets de l’any, especialment a l’estiu.
Aquestes modificacions de l’entorn fan necessari que modifiquem el reglament actual i a més s’hi incorporin criteris de funcionament que tot i no estar contemplats al reglament vigent han funcionat els darrers anys.
D’acord amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú amb caràcter previ a l’elaboració del projecte o avantprojecte del reglament es pretén realitzar una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament, per aquest motiu s’obre un termini de 15 dies hàbils per tal que qui vulgui pugui fer recomanacions o suggeriments, els quals s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi. Podeu fer arribar aquestes recomanacions o suggeriments fent clic aquí. Consulta prèvia tancada
Informació relacionada:
07 de juny de 2018
Consulta prèvia tancada
Reglament d’ús de la Biblioteca Pública Municipal
La consulta pública és un tràmit de preceptiu compliment, i de caràcter previ a la redacció del projecte de normes reglamentàries i ordenances municipals, per part dels òrgans competents de l’Ajuntament.
L’Ajuntament de Molins de Rei té la voluntat de redactar un nou reglament per l’ús de la Biblioteca Pública Municipal.
Aquest reglament té per objecte la regulació del funcionament, la prestació de serveis, les activitats culturals i el correcte ús de les instal·lacions per part dels usuaris de la biblioteca.
La Biblioteca Pública Municipal de Molins de Rei forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona (a partir d’ara XBM) i depèn de l’Ajuntament de Molins de Rei, que la gestiona en conveni amb la Diputació de Barcelona.
Sobre l’oportunitat de l’aprovació d’aquest reglament, l’Ajuntament té previst inaugurar a finals de 2018 un nou equipament (Biblioteca Pública Municipal El Molí) d’unes característiques radicalment diferents a les de les instal·lacions actuals.
El contingut d’aquest reglament farà referència a:
- les condicions d’accés i d’ús de la biblioteca i les seves instal·lacions
- el funcionament general dels serveis bibliotecaris
- les situacions quotidianes
- El règim sancionador
La opció de no regulació no és viable donat que la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona recomana que tots els municipis tinguin un reglament per al servei de biblioteca pública aprovat pel ple municipal i a disposició dels usuaris. És per això que la Biblioteca Pública actual –la Pau Vila– compta amb un reglament aprovat pel Ple municipal l’any 2010.
La recomanació abans esmentada es deriva del fet que la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona compta amb una Normativa reguladora per a l’obtenció del carnet d’usuari de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i l’ús dels serveis bibliotecaris vinculats, que no regula altres aspectes fonamentals per al servei i la bona convivència derivats de les característiques concretes de les instal·lacions o referits a aspectes de gestió d’equipaments més propis dels municipis.
D’acord amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú amb caràcter previ a l’elaboració del projecte o avantprojecte del reglament es pretén realitzar una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament, per aquest motiu s’obre un termini de 15 dies hàbils per tal que qui vulgui pugui fer recomanacions o suggeriments, els quals s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi.
Podeu fer arribar aquestes recomanacions o suggeriments a: Consulta prèvia tancada
Informació relacionada:
5 de juny de 2018
Consulta prèvia tancada
Modificació del Reglament del servei d’abastament d’aigua potable de Molins de Rei per incoar les noves tarifes a aplicar a partir del 2018
L’Ajuntament de Molins de Rei té la voluntat de modificar el Reglament del Servei d’abastament d’aigua potable de Molins de Rei, per incorporar les noves tarifes a aplicar a partir de la seva aprovació definitiva.
FCC AQUALIA, S.A., (Aqualia en endavant), actual concessionària del Servei d’abastament d’aigua potable de Molins de Rei, va presentar un estudi econòmic per la modificació de tarifes, amb registre d’entrada núm. 2018008486, de 22 de maig de 2018, en el qual s’incorporaven dues noves tarifes, la Tarifa usuaris socials i la Tarifa per instituts públics i centres de formació per persones amb discapacitat, sense ànim de lucre.
Actualment, al no existir aquestes tarifes, als instituts públics se’ls aplica la tarifa per a usuaris no domèstics comercials. Per altra banda, no és possible recollir les especials necessitats dels col·lectius amb risc d’exclusió social i més vulnerables al no estar contemplada aquesta casuística en el Reglament del servei.
També s’incorporarà en el reglament la divisió del consum en 5 trams o blocs de consum per tal d’afavorir l’estalvi d’aigua.
D’acord amb la legislació vigent, és necessari modificar l’article 42 bis del Reglament del servei per incorporar les noves tarifes i que d’aquesta manera puguin ser aplicades als usuaris del Servei a partir de la seva aprovació.
D’acord amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, relatiu a la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de les normes amb rang de llei i reglaments, amb caràcter previ es pretén realitzar una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament per tal de recollir les opinions de la ciutadania.
És per aquest motiu que s’obre un termini de 15 dies hàbils per tal que qui vulgui pugui fer les seves aportacions, les quals s’analitzaran en la Comissió de modificació del reglament.
Es podran fer arribar aquestes recomanacions o suggeriments a: Consulta prèvia tancada
Informació relacionada:
- Reglament del servei d’abastament d’aigua potable
- Reglament de modificació de l’art. 63.2 bis del Servei d’abastament d’aigua potable
3 de juny de 2018
Consulta prèvia tancada
Nova ordenança per la circulació de bicicletes dins del Parc Natural de la Serra de Collserola
L’Ajuntament de Molins de Rei té voluntat de redactar una nova Ordenança per regular la circulació de bicicletes dins del Parc Natural de la Serra de Collserola, que té com a finalitat indicar les pautes de comportament a seguir respecte a la circulació en bicicleta pel Parc, amb l’objectiu principal de protecció del patrimoni natural.
Aquesta Ordenança només fa referència a la regulació de la circulació de bicicletes, sense cap mecanisme d’ajuda o impuls, quedant exclosa la resta de cicles i vehicles no motoritzats que no estan autoritzats a circular pel Parc Natural de la Serra de Collserola.
D’acord amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú amb caràcter previ a l’elaboració del projecte o avantprojecte del reglament es pretén realitzar una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament, per aquest motiu s’obre un termini de 15 dies hàbils per tal que qui vulgui pugui fer recomanacions o suggeriments, els quals s’analitzaran en la comissió de redacció del reglament que es constitueixi.
Podeu fer arribar aquestes recomanacions o suggeriments a: Consulta prèvia tancada