El Síndic de Greuges de Catalunya renova el suport a Molins de Rei per quatre anys més a través d’un nou conveni.
Avui, 25 de juliol, abans del Ple ordinari de juliol, ha tingut lloc el Ple extraordinari del Síndic de Greuges de Catalunya, on s’ha donat compte de l’informe anual de la síndica de greuges amb relació a les actuacions que ha dut a terme a Molins de Rei l’any 2023 i també de la Memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments del mateix any.
Segons recull l’informe, l’any passat l’Ajuntament de Molins de Rei va tramitar 8 reclamacions traslladades per la institució del Síndic de Greuges, totes elles respostes durant l’any, el que representa un descens respecte als anys anteriors. Així mateix, es van tancar definitivament 9 expedients. Totes les queixes estaven relacionades amb les polítiques territorials (medi ambient, mobilitat i transports).
Pel que fa al termini de resposta de l’Ajuntament al Síndic, ha augmentat lleugerament respecte al 2022.
En total, la institució del Síndic de Greuges va dur a terme 83 actuacions a Molins de Rei durant l’any 2023 -38 queixes i 45 consultes, provinents de 67 persones diferents-, xifra inferior a la de l’any anterior, on varen ser un total de 95 actuacions -43 queixes i 52 consultes-.
Cal recordar que l’ajuntament només rep del Síndic aquelles reclamacions que són de competència municipal, ja que la institució pot rebre queixes pertanyents a altres administracions i també aquelles referents a empreses privades que presten serveis d’interès públic, com ara el subministrament d’electricitat, telefonia, aigua i gas o el servei postal.
Les xifres del 2023 de la memòria del Projecte de Queixes, Suggeriments, Peticions i Agraïments de l’Ajuntament de Molins de Rei indiquen que el nombre total d’actuacions va baixar lleugerament respecte a l’any anterior. En total, el 2023, va haver-hi 704 entrades, 62 menys que l’any 2022. Els resultats són positius, ja que s’han respost la totalitat de les queixes presentades tot i que el temps de resposta ha augmentat fins als 66 dies.
Respecte al canal d’entrada escollit per la ciutadania per comunicar-se amb l’Ajuntament, cal destacar que les instàncies electròniques continuen tenint tot el protagonisme, seguit de les comunicacions a través de l’espai “Preguntes a l’alcalde” de Ràdio Molins de Rei.
En últim lloc, cal destacar que l’Ajuntament de Molins de Rei i el Síndic de Greuges han signat recentment un nou conveni per continuar col·laborant els pròxims quatre anys.
Informació relacionada: