-
Què és el dret d'accés a la informació pública?
-
Les sol·licituds d’accés a la informació són les peticions dels ciutadans per obtenir informació pública segons Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Pot presentar la seva sol·licitud qualsevol ciutadà major de setze anys de forma gratuïta.
S’entén com informació pública la informació elaborada per l’Ajuntament de Molins de Rei i la que aquest té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l’exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats.
No es considera informació pública l’emissió d’informes, certificats, autoritzacions o qualsevol altre títol que confereixi drets al seu titular.
En el cas de desacord amb la resolució dictada, es pot presentar un recurs de reposició a l’Ajuntament o reclamació davant la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (vegeu-ne l’enllaç) o recurs contenciós administratiu, tal com preveu la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Podeu formular la vostra sol·licitud d’accés a la informació pública, mitjançant els següents canals:
-
Preguntes freqüents
-
1.- En què consisteix el dret a la informació pública?
El dret d’accés a la informació pública és un dret que es reconeix a totes les persones majors de setze anys sense que sigui necessari justificar un interès personal o motivar la sol·licitud. Aquest dret consisteix en el poder d’accedir a la informació que disposa l’Administració i que és pública, i està regulat en la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (d’ara endavant, Llei 19/2014).
2.- Què és un portal de transparència?
El portal de transparència d’una institució pública és el web on aquesta difon la informació pública d’interès per a la ciutadania. A Catalunya, el web http://www.transparenciacatalunya.cat/ca/inici/ recull, entre d’altres, els diferents portals de transparència de les administracions públiques catalanes, ens del sector públic, les universitats públiques i els partits polítics.
3.- Quina informació està disponible al Portal de Transparència?
Hi està disponible la informació pública bàsica, com ara els pressupostos de l’Ajuntament, els contractes públics i els sous dels alts càrrecs, a més de molta altra informació que es considera d’interès per a la ciutadania. Els continguts estan dividits en els àmbits següents: informació institucional i organitzativa; gestió econòmica; acció de govern i normativa; contractes, convenis i subvencions, i catàleg de serveis i tràmits.
4.- He de presentar una sol·licitud per poder obtenir informació pública?
No és necessari. Abans de presentar una sol·licitud convé confirmar si al Portal de Transparència de l’Ajuntament està disponible la informació volguda. Si no està disponible, llavors sí que és pertinent presentar una sol·licitud. L’Administració l’estudiarà i proporcionarà la informació demanada, excepte quan hi concorri algun dels límits establerts per la Llei 19/2014 o alguna causa d’inadmissió prevista en la mateixa norma. No cal justificar un interès personal ni explicar les causes que motiven la sol·licitud.
5..- Qui pot presentar una sol·licitud?
La sol·licitud la pot presentar qualsevol persona més gran de setze anys, en interès propi o en representació d’una entitat. No és necessària més d’una persona per a sol·licitar l’accés a la informació pública.
6.- És senzill i ràpid fer una sol·licitud?
Sí, només és necessari emplenar un formulari, que es pot presentar presencialment o telemàticament amb signatura electrònica. Actualment és possible signar electrònicament mitjançant certificat electrònic o amb l’idCAT Mòbil. L’idCAT Mòbil és un sistema d’autenticació d’usuaris i signatura electrònica alternatiu als certificats digitals, que permet presentar una sol·licitud telemàticament de manera molt fàcil.
Per presentar la sol·licitud telemàtica podeu anar a aquest enllaç: https://seu-e.cat/ca/web/molinsderei/tramits-i-gestions/-/tramits/tramit/14750736?p_auth=gZ49SVa7
Per fer la sol·licitud de manera presencial a l’OAC, podeu demanar cita prèvia a aquest enllaç: https://www.molinsderei.cat/cita-previa/
7.- Quina informació puc demanar?
Tota la informació elaborada per l’Administració i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l’exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren les altres organitzacions o persones obligades d’acord amb el que estableix la Llei 19/2014. No obstant això, el dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si hi concorre algun límit al dret d’accés a la informació pública dels establerts a l’art. 21 de la Llei 19/2014 o alguna causa d’inadmissió prevista en la mateixa norma.
L’Administració no pot aplicar de forma discrecional els límits que la Llei 19/2014 preveu. Cal motivar-ne l’aplicació, d’acord amb els principis d’igualtat i de prohibició de l’arbitrarietat.
8.- Se’m donarà accés a informació pública amb dades personals?
No es facilita informació amb dades personals relatives a la ideologia, l’afiliació sindical, la religió, les creences, l’origen racial, la salut i la vida sexual, ni tampoc les relatives a la comissió d’infraccions penals o administratives que no comportin l’amonestació pública a l’infractor. Qualsevol altra informació amb dades personals diferents a les esmentades pot ser subministrada, amb una ponderació raonada prèvia de l’interès públic de la divulgació i dels drets de les persones afectades, i sempre tenint en compte també paràmetres com el temps transcorregut des de l’origen de les dades, la finalitat de l’accés, la protecció dels drets dels menors i la protecció de la seguretat de les persones.
9.- Cal motivar la sol·licitud perquè aquest sigui admesa?
La motivació no és una condició necessària per a l’exercici del dret d’accés a la informació pública, sinó que és un element opcional. No obstant això, l’explicació dels motius de la sol·licitud pot servir per a contextualitzar-la i així facilitar la tasca de l’Administració.
10.- Què puc fer si l’administració em denega la informació?
Si considereu que s’ha vulnerat el vostre dret a accedir a la informació pública, ja sigui perquè se us denega la petició o se us estima parcialment la sol·licitud, teniu tres opcions. Podeu triar-ne qualsevol indistintament, però cal tenir present que si opteu pel recurs contenciós no podreu presentar un recurs de reposició:
- Presentar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que ha signat la denegació o estimació parcial de la sol·licitud.
- Presentar una reclamació a la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP). Aquesta reclamació és gratuïta i voluntària. La GAIP és un òrgan independent i desenvolupa les seves activitats amb estricta imparcialitat. Les reclamacions es poden tramitar per mitjà d’un procediment de mediació o d’un procediment ordinari amb resolució: https://www.gaip.cat/ca/qui-som/que-es-la-gaip/contacte/
- Presentar un recurs contenciós administratiu. Aquest recurs es pot presentar tant contra la denegació o estimació parcial de la sol·licitud com contra la resolució del recurs de reposició i la resolució de la reclamació a la GAIP, en cas que aquestes siguin desfavorables.
11.- Termini de resposta de les sol·licituds d’accés a la informació pública
Segons estableix l’article 33.1 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (LTAIPBG), les sol·licituds d’accés a la informació pública (SAIP) s’han de resoldre (això és: estimar-les totalment o parcialment o desestimar-les) en el termini d’un mes, a comptar del dia següent a la recepció de la sol·licitud. Aquest termini es pot prorrogar, si ho justifiquen el volum o la complexitat de la informació requerida, fins a un termini igual a la meitat de l’inicial.
Així mateix, en el cas que la sol·licitud sigui estimada totalment o parcialment, l’òrgan competent ha de subministrar la informació a la persona interessada en el termini de trenta dies hàbils (article 36.1 LTAIPBG), a comptar a partir de la data de la resolució estimatòria.
12.- Què puc fer si no obtinc resposta per part de l’Ajuntament?
Primer de tot, cal saber que, d’acord amb l’art. 35.1 de la llei que ens ocupa, si l’administració no resol i notifica dins el termini establert, la sol·licitud s’entén estimada, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori.
En cas de no obtenir resposta en termini, de manera voluntària, podeu trucar a l’Ajuntament (93 680 33 40) per conèixer l’estat de l’expedient.
També us podeu adreçar a la GAIP, la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (art. 39.1 LTAIPBG), on podeu presentar una reclamació gratuïta i voluntària, en el termini d’un mes a comptar de la notificació de la resolució; del moment en què ha finit el termini per resoldre (un mes) o, si escau, de la desestimació del recurs de reposició. Si en el termini de dos mesos des de la presentació de la reclamació davant la GAIP no s’ha dictat i notificat la resolució, aquesta es pot entendre desestimada. Les resolucions de la GAIP posen fi a la via administrativa i es poden impugnar davant la jurisdicció contenciosa administrativa.
-
Consultes realitzades
-
2024
Núm. Expedient Data Registre entrada Sol·licitud Negociat Competent Data de resposta i/o lliurament de la informació 01/2024/AINPU 27/11/2023 Expedient administratiu i documentació urbanística del planejament de la zona del Camp de la Barraca Urbanisme 29/01/2024 02/2024/AINPU 27/11/2023 Sol·licitud de les proves per a un procés de tècnic/a de Serveis Jurídics Personal i Organització 16/01/2024 03/2024/AINPU 30/11/2023 Sol·licitud de les proves del procés de selecció d’auxiliar administratiu/iva 19/2022/PROSE Personal i Organització 02/04/2024 04/2024/AINPU 15/12/2023 Informació sobre llicències d’establiment d’activitats de naturalesa sexual Activitats 16/01/2024 05/2024/AINPU 15/12/2023 Llistat de regidores i regidors amb correus electrònics i telèfons de contacte Secretaria 09/02/2024 06/2024/AINPU 18/12/2023 Còpia de la llicència d’obres av. Barcelona 84 i 86 Edificació 18/01/2024 07/2024/AINPU 22/12/2023 Nombre de multes a vehicles estacionats que superin les dimensions de les places Governació 19/01/2024 08/2024/AINPU 22/12/2023 Borses de treball constituïdes o finançades amb fons del Plan Corresponsables Polítiques Feministes 22/01/2024 09/2024/AINPU 08/01/2024 Preguntes de l’examen d’auxiliars administratives del 30/11/2023 Personal i Organització 02/04/2024 10/2024/AINPU 11/01/2024 Llistat de persones condecorades i felicitades per la Guàrdia Urbana i persones intervinents Guàrdia Urbana 27/02/2024 11/2024/AINPU 15/01/2024 Nombre de naixements i alumnat matriculat a les escoles bressol I0 al 2023 Educació 18/01/2024 12/2024/AINPU 16/01/2024 Llistat treballadors/es de l’ajuntament per any de naixement Personal i Organització 12/02/2024 13/2024/AINPU 12/02/2023 Llicència establiment comercial (xurreria) plaça Catalunya Activitats 27/02/2024 14/2024/AINPU 02/02/2024 Sol·licitud d’exàmens tipus test de tècnic/a de l’Àrea de Serveis a les Persones Personal i Organització 27/02/2024 15/2024/AINPU 07/02/2024 Models o proves d’exàmens d’administratiu/iva i auxiliar administratiu/iva Personal i Organització 02/04/2024 16/2024/AINPU 09/02/2024 Llistat de gats recollits al carrer al 2023 Salut pública 18/03/2024 17/2024/AINPU 22/02/2024 Sol·licitud d’expedient de llicència de gual Mobilitat 01/03/2024 18/2024/AINPU 28/02/2024 Sol·licitud d’exàmens d’auxiliars administratius/ives 2023-2024 Personal i Organització 02/04/2024 19/2024/AINPU 28/02/2024 Sol·licitud de llistat de treballadors i treballadores de l’ajuntament per sexe Personal i Organització 05/03/2024 20/2024/AINPU 29/02/2024 Models d’exàmens oposició per a borsa de treball Personal i Organització 21/03/2024 21/2024/AINPU 05/03/2024 Consulta sobre Servei d’Atenció Domiciliària – Serveis Socials Serveis Socials 21/03/2024 22/2024/AINPU 05/03/2024 Models d’exàmens conserge/telefonista Personal i Organització 07/03/2024 23/2024/AINPU 05/03/2024 Examen amb respostes per auxiliar administratiu/iva 2023 Personal i Organització 02/04/2024 24/2024/AINPU 11/03/2024 Prova corregida del procés d’auxiliars administratius Personal i Organització 02/04/2024 25/2024/AINPU 14/03/2024 Proves de processos de selecció d’administratiu/iva i d’auxiliar administratiu/iva Personal i Organització 02/04/2024 26/2024/AINPU 22/03/2024 Proves corregides de procés de subaltern Personal i Organització 22/03/2024 27/2024/AINPU 18/03/2024 Consulta càrregues d’un pis que volen comprar Rendes 22/03/2024 28/2024/AINPU 28/03/2024 Còpia exàmens administratius/ives dels últims 6 anys, parts teòrica i practica Personal i Organització 02/04/2024 29/2024/AINPU 01/04/2024 Còpia d’exàmens d’auxiliars administratius/ives amb respostes correctes Personal i Organització 02/04/2024 30/2024/AINPU 11/04/2024 Aportacions econòmiques de l’Ajuntament per a cursos de natació escolars Esports 08/05/2024 31/2024/AINPU 17/04/2024 Models d’exàmens per presentar-se a subaltern Personal i Organització 24/04/2024 32/2024/AINPU 18/04/2024 Exàmens de subaltern des de 2022 amb respostes Personal i Organització 24/04/2024 33/2024/AINPU 25/04/2024 Models d’exàmens per a tècnica d’estrangeria o administrativa Personal i Organització 06/05/2024 34/2024/AINPU 22/04/2024 Consulta sobre un expedient de reclamació patrimonial Serveis Jurídics 22/05/2024 35/2024/AINPU 08/05/2024 Exàmens de subalterns de convocatòries anteriors Personal i Organització 15/05/2024
Pàgines visitades
Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.