-
Què és el dret d'accés a la informació pública?
-
Les sol·licituds d’accés a la informació són les peticions dels ciutadans per obtenir informació pública segons Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Pot presentar la seva sol·licitud qualsevol ciutadà major de setze anys de forma gratuïta.
S’entén com informació pública la informació elaborada per l’Ajuntament de Molins de Rei i la que aquest té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l’exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats.
No es considera informació pública l’emissió d’informes, certificats, autoritzacions o qualsevol altre títol que confereixi drets al seu titular.
En el cas de desacord amb la resolució dictada, es pot presentar un recurs de reposició a l’Ajuntament o reclamació davant la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (vegeu-ne l’enllaç) o recurs contenciós administratiu, tal com preveu la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Podeu formular la vostra sol·licitud d’accés a la informació pública, mitjançant els següents canals:
Enllaços relacionats:
-
Preguntes freqüents
-
1.- En què consisteix el dret a la informació pública?
El dret d’accés a la informació pública és un dret que es reconeix a totes les persones majors de setze anys sense que sigui necessari justificar un interès personal o motivar la sol·licitud. Aquest dret consisteix en el poder d’accedir a la informació que disposa l’Administració i que és pública, i està regulat en la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (d’ara endavant, Llei 19/2014).
2.- Què és un portal de transparència?
El portal de transparència d’una institució pública és el web on aquesta difon la informació pública d’interès per a la ciutadania. A Catalunya, el web http://www.transparenciacatalunya.cat/ca/inici/ recull, entre d’altres, els diferents portals de transparència de les administracions públiques catalanes, ens del sector públic, les universitats públiques i els partits polítics.
3.- Quina informació està disponible al Portal de Transparència?
Hi està disponible la informació pública bàsica, com ara els pressupostos de l’Ajuntament, els contractes públics i els sous dels alts càrrecs, a més de molta altra informació que es considera d’interès per a la ciutadania. Els continguts estan dividits en els àmbits següents: informació institucional i organitzativa; gestió econòmica; acció de govern i normativa; contractes, convenis i subvencions, i catàleg de serveis i tràmits.
4.- He de presentar una sol·licitud per poder obtenir informació pública?
No és necessari. Abans de presentar una sol·licitud convé confirmar si al Portal de Transparència de l’Ajuntament està disponible la informació volguda. Si no està disponible, llavors sí que és pertinent presentar una sol·licitud. L’Administració l’estudiarà i proporcionarà la informació demanada, excepte quan hi concorri algun dels límits establerts per la Llei 19/2014 o alguna causa d’inadmissió prevista en la mateixa norma. No cal justificar un interès personal ni explicar les causes que motiven la sol·licitud.
5..- Qui pot presentar una sol·licitud?
La sol·licitud la pot presentar qualsevol persona més gran de setze anys, en interès propi o en representació d’una entitat. No és necessària més d’una persona per a sol·licitar l’accés a la informació pública.
6.- És senzill i ràpid fer una sol·licitud?
Sí, només és necessari emplenar un formulari, que es pot presentar presencialment o telemàticament amb signatura electrònica. Actualment és possible signar electrònicament mitjançant certificat electrònic o amb l’idCAT Mòbil. L’idCAT Mòbil és un sistema d’autenticació d’usuaris i signatura electrònica alternatiu als certificats digitals, que permet presentar una sol·licitud telemàticament de manera molt fàcil.
Per presentar la sol·licitud telemàtica podeu anar a aquest enllaç: https://seu-e.cat/ca/web/molinsderei/tramits-i-gestions/-/tramits/tramit/14750736?p_auth=gZ49SVa7
Per fer la sol·licitud de manera presencial a l’OAC, podeu demanar cita prèvia a aquest enllaç: https://www.molinsderei.cat/cita-previa/
7.- Quina informació puc demanar?
Tota la informació elaborada per l’Administració i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l’exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren les altres organitzacions o persones obligades d’acord amb el que estableix la Llei 19/2014. No obstant això, el dret d’accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si hi concorre algun límit al dret d’accés a la informació pública dels establerts a l’art. 21 de la Llei 19/2014 o alguna causa d’inadmissió prevista en la mateixa norma.
L’Administració no pot aplicar de forma discrecional els límits que la Llei 19/2014 preveu. Cal motivar-ne l’aplicació, d’acord amb els principis d’igualtat i de prohibició de l’arbitrarietat.
8.- Se’m donarà accés a informació pública amb dades personals?
No es facilita informació amb dades personals relatives a la ideologia, l’afiliació sindical, la religió, les creences, l’origen racial, la salut i la vida sexual, ni tampoc les relatives a la comissió d’infraccions penals o administratives que no comportin l’amonestació pública a l’infractor. Qualsevol altra informació amb dades personals diferents a les esmentades pot ser subministrada, amb una ponderació raonada prèvia de l’interès públic de la divulgació i dels drets de les persones afectades, i sempre tenint en compte també paràmetres com el temps transcorregut des de l’origen de les dades, la finalitat de l’accés, la protecció dels drets dels menors i la protecció de la seguretat de les persones.
9.- Cal motivar la sol·licitud perquè aquest sigui admesa?
La motivació no és una condició necessària per a l’exercici del dret d’accés a la informació pública, sinó que és un element opcional. No obstant això, l’explicació dels motius de la sol·licitud pot servir per a contextualitzar-la i així facilitar la tasca de l’Administració.
10.- Què puc fer si l’administració em denega la informació?
Si considereu que s’ha vulnerat el vostre dret a accedir a la informació pública, ja sigui perquè se us denega la petició o se us estima parcialment la sol·licitud, teniu tres opcions. Podeu triar-ne qualsevol indistintament, però cal tenir present que si opteu pel recurs contenciós no podreu presentar un recurs de reposició:
- Presentar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que ha signat la denegació o estimació parcial de la sol·licitud.
- Presentar una reclamació a la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP). Aquesta reclamació és gratuïta i voluntària. La GAIP és un òrgan independent i desenvolupa les seves activitats amb estricta imparcialitat. Les reclamacions es poden tramitar per mitjà d’un procediment de mediació o d’un procediment ordinari amb resolució: https://www.gaip.cat/ca/qui-som/que-es-la-gaip/contacte/
- Presentar un recurs contenciós administratiu. Aquest recurs es pot presentar tant contra la denegació o estimació parcial de la sol·licitud com contra la resolució del recurs de reposició i la resolució de la reclamació a la GAIP, en cas que aquestes siguin desfavorables.
11.- Termini de resposta de les sol·licituds d’accés a la informació pública
Segons estableix l’article 33.1 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (LTAIPBG), les sol·licituds d’accés a la informació pública (SAIP) s’han de resoldre (això és: estimar-les totalment o parcialment o desestimar-les) en el termini d’un mes, a comptar del dia següent a la recepció de la sol·licitud. Aquest termini es pot prorrogar, si ho justifiquen el volum o la complexitat de la informació requerida, fins a un termini igual a la meitat de l’inicial.
Així mateix, en el cas que la sol·licitud sigui estimada totalment o parcialment, l’òrgan competent ha de subministrar la informació a la persona interessada en el termini de trenta dies hàbils (article 36.1 LTAIPBG), a comptar a partir de la data de la resolució estimatòria.
12.- Què puc fer si no obtinc resposta per part de l’Ajuntament?
Primer de tot, cal saber que, d’acord amb l’art. 35.1 de la llei que ens ocupa, si l’administració no resol i notifica dins el termini establert, la sol·licitud s’entén estimada, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori.
En cas de no obtenir resposta en termini, de manera voluntària, podeu trucar a l’Ajuntament (93 680 33 40) per conèixer l’estat de l’expedient.
També us podeu adreçar a la GAIP, la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (art. 39.1 LTAIPBG), on podeu presentar una reclamació gratuïta i voluntària, en el termini d’un mes a comptar de la notificació de la resolució; del moment en què ha finit el termini per resoldre (un mes) o, si escau, de la desestimació del recurs de reposició. Si en el termini de dos mesos des de la presentació de la reclamació davant la GAIP no s’ha dictat i notificat la resolució, aquesta es pot entendre desestimada. Les resolucions de la GAIP posen fi a la via administrativa i es poden impugnar davant la jurisdicció contenciosa administrativa.
-
Consultes realitzades
-
2024
Número d’expedient Data d’entrada al registre Sol·licitud Data de resposta i/o lliurament de la informació Observacions 01/2024/AINPU 27/11/2023 Expedient administratiu i documentació urbanística del planejament de la zona del Camp de la Barraca 29/01/2024 02/2024/AINPU 27/11/2023 Proves d’un procés de tècnic/a de Serveis Jurídics 16/01/2024 03/2024/AINPU 30/11/2023 Proves del procés de selecció d’auxiliar administratiu/iva (19/2022/PROSE) 02/04/2024 04/2024/AINPU 15/12/2023 Informació sobre llicències d’establiments d’activitat de naturalesa sexual 16/01/2024 05/2024/AINPU 15/12/2023 Llistat de regidors/ores amb correus electrònics i telèfons de contacte 09/02/2024 Estimada parcialment 06/2024/AINPU 18/12/2023 Còpia de la llicència obres d’un ja edifici construït 18/01/2024 07/2024/AINPU 22/12/2023 Nombre de multes a vehicles estacionats que superen les dimensions de les places 19/01/2024 08/2024/AINPU 22/12/2023 Borses de treball constituïdes o finançades amb fons del Plan Corresponsables 22/01/2024 09/2024/AINPU 08/01/2024 Preguntes de l’examen del procés d’aux. administratiu/iva del 30/11/2023 02/04/2024 10/2024/AINPU 11/01/2024 Llistat de persones condecorades i felicitades per la Guàrdia Urbana i persones intervinents 27/02/2024 11/2024/AINPU 15/01/2024 Nombre de naixements i alumnat matriculat a les escoles bressol I0 al 2023 18/01/2024 12/2024/AINPU 16/01/2024 Llistat treballadors/es de l’ajuntament per any de naixement 12/02/2024 13/2024/AINPU 12/02/2023 Llicència establiment comercial (xurreria) plaça Catalunya 27/02/2024 14/2024/AINPU 02/02/2024 Exàmens tipus test de tècnic/a de l’Àrea de Serveis a les Persones 27/02/2024 15/2024/AINPU 07/02/2024 Models o proves d’exàmens d’administratiu/iva i auxiliar administratiu/iva 02/04/2024 16/2024/AINPU 09/02/2024 Llistat de gats recollits al carrer al 2023 18/03/2024 17/2024/AINPU 22/02/2024 Expedient de llicència de gual 01/03/2024 18/2024/AINPU 28/02/2024 Exàmens d’auxiliars administratius/ives del 2023-2024 02/04/2024 19/2024/AINPU 28/02/2024 Llistat de treballadors i treballadores de l’ajuntament per sexe 05/03/2024 20/2024/AINPU 29/02/2024 Models d’exàmens d’oposició per a borsa de treball 21/03/2024 21/2024/AINPU 05/03/2024 Consulta sobre el Servei d’Atenció Domiciliària – Serveis Socials 21/03/2024 22/2024/AINPU 05/03/2024 Models d’exàmens per a conserge/telefonista 07/03/2024 23/2024/AINPU 05/03/2024 Examen amb respostes per a auxiliar administratiu/iva 2023 02/04/2024 24/2024/AINPU 11/03/2024 Prova corregida del procés d’auxiliars administratius/ives 02/04/2024 25/2024/AINPU 14/03/2024 Proves de processos de selecció d’administratiu/iva i d’auxiliar administratiu/iva 02/04/2024 26/2024/AINPU 22/03/2024 Proves corregides de procés de subaltern/a 22/03/2024 27/2024/AINPU 18/03/2024 Consulta càrregues d’un pis que volen comprar 22/03/2024 28/2024/AINPU 28/03/2024 Còpia d’exàmens per a administratius/ives dels últims 6 anys, parts teòrica i pràctica 02/04/2024 29/2024/AINPU 01/04/2024 Còpia d’exàmens d’auxiliars administratius/ives amb respostes correctes 02/04/2024 30/2024/AINPU 11/04/2024 Aportacions econòmiques de l’Ajuntament per a cursos de natació escolars 08/05/2024 31/2024/AINPU 17/04/2024 Models d’exàmens per al lloc de treball de subaltern/a 24/04/2024 32/2024/AINPU 18/04/2024 Exàmens de subaltern/a des de 2022 amb respostes 24/04/2024 33/2024/AINPU 25/04/2024 Models d’exàmens per a tècnic/a d’estrangeria o administratiu/iva 06/05/2024 34/2024/AINPU 22/04/2024 Consulta sobre un expedient de reclamació patrimonial 22/05/2024 35/2024/AINPU 08/05/2024 Exàmens de subaltern/a de convocatòries anteriors 15/05/2024 36/2024/AINPU 24/05/2024 Consulta d’un projecte d’obres 10/06/2024 37/2024/AINPU 27/05/2024 Examen amb resposta del procés de subaltern/a (1/2022) 28/05/2024 38/2024/AINPU 27/05/2024 Dades de titulars d’activitats 10/06/2024 39/2024/AINPU 27/05/2024 Proves d’accés del procés de selecció de concurs-oposició per a 9 places d’administratiu/iva 15/07/2024 40/2024/AINPU 29/05/2024 Examen i correcció de la prova per a una borsa de tècnic/a auxiliar de biblioteca 2023 14/06/2024 41/2024/AINPU 31/05/2024 Conveni de Serveis Socials 10/06/2024 42/2024/AINPU 31/05/2024 Certificat de despesa de les obres de la pl. U d’Octubre de 2017 14/06/2024 43/2024/AINPU 03/06/2024 Informe d’al·legacions de l’Aj. de Molins de Rei a PDUM La Rierada 19/09/2024 Derivada a l’administració competent 44/2024/AINPU 12/06/2024 Proves d’accés del procés de selecció de concurs-oposició per a 9 places d’administratiu/iva 15/07/2024 45/2024/AINPU 14/06/2024 Còpia d’exàmens d’auxiliar administratiu/iva 20/06/2024 46/2024/AINPU 17/06/2024 Accés a les dades del cens del barri 02/07/2024 Desestimada 47/2024/AINPU 13/06/2024 Consultar un projecte d’obres 01/07/2024 48/2024/AINPU 20/06/2024 Consulta si consta cap intervenció
de la Guàrdia Urbana en relació a la persona sol·licitant i, si escau, còpia de la mateixa.09/07/2024 49/2024/AINPU 01/07/2024 Proves i exàmens de la categoria d’Educador/a social 04/07/2024 50/2024/AINPU 04/07/2024 Tests amb respostes del temari general 08/07/2024 51/2024/AINPU 10/07/2024 Consultar un projecte d’obres 29/07/2024 52/2024/AINPU 12/07/2024 Llicència d’obres d’un edifici en construcció 29/11/2024 53/2024/AINPU 15/07/2024 Llistat de dades de sol·licituds d’empadronament 22/07/2024 54/2024/AINPU 15/07/2024 Models d’exàmens per a procés de selecció de Guàrdia Urbana 22/07/2024 55/2024/AINPU 16/07/2024 Consultar un projecte d’Edificació 07/08/2024 56/2024/AINPU 22/07/2024 Models d’examen per a procés de selecció d’adminstratius/ives 25/07/2024 57/2024/AINPU 22/07/2024 Còpia exàmens i respostes de processos d’auxiliars administratius/ives i administratius/ives 07/08/2024 58/2024/AINPU 26/07/2024 Exàmens de tècnic mitjà de Serveis personals 05/08/2024 59/2024/AINPU 05/08/2024 Exàmens d’anteriors convocatòries per a la Guàrdia Urbana 04/09/2024 60/2024/AINPU 13/08/2024 Exàmens d’Educador/a social 04/09/2024 61/2024/AINPU 14/08/2024 Models d’exàmens per a procés de selecció de la Guàrdia Urbana 04/09/2024 62/2024/AINPU 19/08/2024 Exàmens i oposicions del temari genèric 02/09/2024 63/2024/AINPU 23/08/2024 Proves i pautes de correcció del procés 11/2022/PROSE (estabilitzacions) 04/09/2024 64/2024/AINPU 28/08/2024 Exàmens d’auxiliar administratiu/iva 04/09/2024 65/2024/AINPU 22/08/2024 Consultar projecte d’obres 19/09/2024 66/2024/AINPU 09/09/2024 Exàmens de Català B2 i C1: models i respostes 17/09/2024 67/2024/AINPU 10/09/2024 Exàmens de Treballador/a Social i Educador/a Social 07/10/2024 68/2024/AINPU 12/09/2024 Projecte d’execució de l’obra d’un edifici ja habitat 04/10/2024 69/2024/AINPU 18/09/2024 Consulta d’un expedient d’obres 08/10/2024 70/2024/AINPU 30/09/2024 Proves de selecció de l’Ajuntament amb correccions 07/10/2024 71/2024/AINPU 26/09/2024 Consulta dels plànols d’un edifici 17/10/2024 72/2024/AINPU 07/10/2024 Plec de clàusules tècniques particulars del contracte de neteja dels equipaments municipals 14/10/2024 73/2024/AINPU 07/10/2024 Plec de clàusules tècniques particulars del contracte de neteja dels equipaments municipals 14/10/2024 74/2024/AINPU 11/10/2024 Exàmens i correccions de diversos processos selectius 14/10/2024 75/2024/AINPU 14/10/2024 Exàmens i correcions del procés selectiu amb referència 3/2024 15/10/2024 76/2024/AINPU 14/10/2024 Dades de recollida de gats del 1r, 2n i 3r trimestre del 2024 + quantitat econòmica que es paga 17/10/2024 77/2024/AINPU 03/10/2024 Plànols d’un establiment d’oci i restauració 11/11/2024 78/2024/AINPU 23/10/2024 Còpia dels darrers exàmens per a la Guàrdia Urbana 04/11/2024 79/2024/AIINPU 28/10/2024 Exàmens d’Educador/a social, Treballador/a Social i Tècnic/a mig d’Educació 04/11/2024 80/2024/AINPU 04/11/2024 Dades de bonificacions del Tribut Metropolità 04/11/2024 Derivada a l’administració competent 81/2024/AINPU 07/11/2024 Despeses protocol·làries de l’alcalde durant el 2023 per conceptes 14/11/2024 82/2024/AINPU 25/10/2024 Documentació diversa d’un expedient de licència d’activitats 20/11/2024 83/2024/AINPU 12/11/2024 Exàmens de subalterns i cultura general/actualitat 20/11/2024 84/2024/AINPU 12/11/2024 Còpia d’un projecte de llicència d’activitats 12/12/2024 86/2024/AINPU 27/11/2024 Informació diversa relacionada amb una entitat castellera 10/01/2025 87/2024/AINPU (ANUL·LAT) 03/12/2024 Accés a expedient obres – Expedient en tramitació, no és accés a la informació pública. Es gestiona des del servei 88/2024/AINPU 09/12/2024 Examen del procés d’operari de cementiri 16/12/2024 89/2024/AINPU 16/12/2024 Models d’exàmens de les categories A2 i C1 19/12/2024 90/2024/AINPU 17/12/2024 Informe de deficiències d’un establiment de restauració 13/01/2025
Pàgines visitades
Les 15 últimes pàgines que aneu visitant del nostre web deixaran aqui un rastre de migues de pa. Si hi voleu guardar alguna, premeu la xinxeta i aquesta quedarà fixa per a la propera vegada que torneu al lloc.